Bloeddruk normaal of niet??

Hallo meiden,

Ik ben 9 januari uitgerekend, dus al 26 weken en 5 dagen zwanger.
Nu ben ik gisteren weer op controle geweest en gelukkig gaat alles prima met de kleine, ze groeit zo ontzettend goed, ze wordt al rond de 1100 gram geschat.
Maar nu werd ook mijn bloeddruk gemeten, deze was 160/70.
Daar schrok ik best van en de co-assistent maakte er ook een opmerking over.
Toen ik aan mijn gyn vroeg of dat het te hoog was reageerde hij er luchtig op.
Mijn onderdruk is dan ook normaal maar mn bovendruk van 160 vond ik toch wel erg hoog.

Wat vinden jullie daarvan of wat is iemand zn ervairng hiermee?

Verder heb ik ook zo'n last van een tekeer gaande hartslag.
Als ik een stuk je gelopen heb dan gaat mn hart enorm snel en klopt heel hard, ik heb dan zeker een hartslag van 120 of hoger.
Ook hierop reageerde mijn gyn niet echt.

Maar die twee dingen bij elkaar vind ik toch wel een beetje eng, of hoef ik me hier geen zorgen over te maken??????

Liefs Muis

Hey Muis,

Het lijkt idd wat aan de hoge kant ja je bloeddruk, maar wat het exact moet wezen...? ik kan het je niet zeggen. Misschien nog eens even een belletje geven naar de gyneacoloog? Wie weet. Ik hoop dat de andere dames wel een reactie voor je hebben! Succes!

Liefs

Die van mij was een paar weken geleden 110/50 en de laatste keer 150/70...hoe dat kan?? Geen idee...maar mijn vk zei dat het niet erg was en prima zo was.

De snelle harstlag is normaal blijkbaar. Je moet meer bloed pompen en daardoor heb je (vaak bij inspanning) een hogeren hartslag.
Tenminste zo heb ik het begrepen.
Ik heb daar ook vaak last van hoor, ook als ik op de bank zit heb ik wel eens hartklopping. Niets om je zorgen over te maken volgens de vk.

Maar als jij je ongerust maakt en het niet vertrouwd zou ik gewoon de vk/gyn bellen hoor! Zij zijn er niet voor niets. Ik vind altijd maar: beter een keer teveel gebeld dan een keer te weinig toch??
Wij kunnen er verder ook niet over oordelen, want je achtergrond en specifieke kennis etc hebben we niet. Als je dan een keer naar de vk/gyn belt, ben je ook niet meer zo ongerust, toch??? Succes!

Hallo,
Het gaat met name om je onderdruk. Als deze rond de 70 ligt, is die keurig. Je bovendruk kan fluctueren met name bij spanningen/inspanningen.
Maar vraag het voor de zekerheid gewoon even na als je je zorgen maakt.
Groetjes..

Terug
Bovenaan