bloeddruk

Hallo allemaal,

Ben nu 23 wkn zwanger en ben vorige week weer bij verloskundige geweest. Nu was m'n bloeddruk een beetje aan de hoge kant. Nu wacht ze het de volgende keer af en anders dan wordt ik doorgestuurd naar de gyn. Wat gaan ze daar allemaal doen. Weten jullie het?
Ik moest me nu nog geen zorgen maken, maar toch doe je dat. Ik heb dan mijn bouw en gewicht niet mee, dat weet ik. kunnen jullie mij gerust stellen?
Dank je wel alvast?

Liefs,
Henriette
 
hallo,

ik ben nu zwanger van mijn derde kindje maar de eerste zwangerschap had ik ook ongeveer met 22 weken een hoge bloeddruk ik was ook veel in gewicht toegenomen.
Ik ben daarna gelijk gestopt met werken en wat je zeker moet doen is heel veel rusten.
En jezelf absoluut niet druk maken.
Want stress is ook een grote boosdoener.
veel geluk verder.
 
hoi

je doet er helaas niet veel aan. mijn moeder had toen ze inverwachting was van mij, al bij de eerste 2 a 3 maanden een te hoge bloeddruk en moest vanwege aankomende zw.schapsvergiftiging het ziekenhuis in. alleen met 24uur plat liggen daalde de bloeddruk.
je hebt het helaas niet voor het zeggen.
ik wens je veel succes verder.

gr. sandy
 
Hai,
ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook hoge bloeddruk gehad, (en uiteindelijk zwangerschapsvergiftiging en HELLP).
Maar dat hoeft niet hoor, dat laatste.
De gyn. doet niets anders dan je extra controleren, een extra echo laten maken, of een CTG (kijken hoe het kindje het doet) etc.
Als je doorverwezen wordt naar de gyn. is de kans groot dat je in het ziekenhuis moet gaan bevallen.
Maak je niet druk. Hoge bloeddruk is in principe niet erg, zolang je er geen enorme hoofdpijn, buikpijn, misselijkheid, sterretjes zien etc. bij hebt.
Maar dat zullen ze allemaal wel in de gaten houden.

iig. heel veel succes.

Groetjes,
Eloïne 34 wk 4 dg zwanger van de 2e
 
Hoi Henriette,
Ik was al geruime tijd voor mijn zwangerschap aan de tabletten voor de
hoge bloeddruk. Beb tot aan de 27e week bij de vk geweest, daarna naar de gyn. Dit omdat mijn bldr toch raar ging doen. De gyn doet in princ. hetzelfde als een vk. alleen wordt je net iets beter in de gaten gehouden en dat is nooit verkeerd toch? Heb nog een extra echo gehad. Was alleen maar leuk. Dit is gedaan omdat het zo kan zyn dat een kindje kleiner kan zyn doordat de doorbloeding niet optimaal is met een hgbl. Maar die kleine van ons liep zelfs voor op schema, dus maak je niet te veel zorgen. Stress is inderdaad niet goed nu. Inmiddels is onze Quinten alweer 3 1/2 week oud, Hy is 4 wkn te vroeg geboren. Maar hy woog al 3300 gr en was 48 cm. Wel is het zo dat ik omdat ik by de gyn liep ik niet meer thuis mocht bevallen. Achteraf was ik daar alleen maar bly om...
Maak je dus niet te veel zorgen en geniet vooral van het wonder in je buik!!!! Laat je die extra zorg lekker aanleunen. Hele fyne zwangerschap verder en veel succes voor jou en de pappa by de bevalling!
Groetjes Melanie & Quinten
 
Terug
Bovenaan