bloeddruk

17 mei ben ik bevallen. En kreeg vanaf 36 weken een hoge bloeddruk. kreeg het hellpsyndroom. Ik had van mij zelf altijd wel 80-85. Nu 2,5 maand later is de bloeddruk nog onderdruk 90. Nou was ik wel wat gespannen wat de bloeddruk weer zou zijn. Denk dat hij daarom ook iets hoger was. Nu moet ik over 2 weken 24 uur een bloeddrukmeter om houden thuis, om te kijken wat ie thuis doet. Denk dat het dan wel goed is maar weet het natuurlijk ook niet. Wie heeft hetzelfde mee gemaakt? en wanneer was de bloeddruk weer goed? En wat moet je doen als je weer een 2de zwangerschap wil? zou dat kunnen met een iets hogere bloeddruk of het risico te groot?

Heb je ook medicatie gebruikt?
Ik herken dit zelf niet, maar weet wel dat mijn collega tijdens de zwangerschap medicatie heeft gebruikt voor een hoge bloeddruk en dat ze dit een aantal maanden heeft doorgebruikt, hierna was het niet meer nodig..
Wat dit voor een volgende zwangerschap zegt weet ik niet, ik denk dat de verloskundige je er meer over kan vertellen, en verwacht dat ze je extra goed in de gaten zullen houden.

ik heb wel medicatie gehad via het infuus en tijdens de zwangerschap en 2 weken na de zwangerschap. Ik wacht rustig af als ik thuis de bloeddruk kan meten:D

Terug
Bovenaan