Bloeden bij ontlasting na 5 maanden...

Hoi,

Beetje ongemakkelijke vraag, maar ik vroeg me af of meer nieuwe moeders hier nog last van hebben.. ?
Mijn dochter is begin april geboren maar nog steeds heb ik last van flinke bloedingen bij mijn ontlasting  .
Net na mijn bevalling had ik last van aambeien maar die zijn vrijwel verdwenen. Toch bij iedere ontlasting lijkt het wel of ze terugkomen en dat gaan dan gepaard met flinke bloedingen..
Hebben meer nieuwe moeders daar last van? En nog belangrijker.. Gaat het op den duur weer over??

Grtjs,
Evelien

Hoi Evelien,

heb hier zelf geen last van, maar voor jou is het wel vervelend. Heb je ook last van obstipatieklachten? want je moet er natuurlijk niet flink op hoeven persen, dat is niet goed.

Als je ontlasting gewoon normaal is, dan zou ik even contact opnemen met de huisarts.
Als je ontlasting vrij stevig is, en het kost ook moeite dan zou je iets moeten hebben waardoor het wat zachter wordt. Als het flinke aambeien zijn, zou je misschien daaraan geholpen moeten worden. want bloed bij ontlasting dat hoort echt niet.

Groetjes,

Suus

Hoi,

Wat misschien helpt is ipv gewoon wcpapier van die vochtige toiletdoekjes te gebruiken en vooral die met kamille erin want dat verzacht gelijk.
En weet je zeker dat het aambeien zijn en niet je ontlasting zelf? Laat het anders even nakijken.

Liefs Reneke

Ik heb altijd veel problemen met mijn darmen gehad (opstipatie en aambeien) Je kan speciale poeders krijgen om te zorgen dat je ontlasting soepel wordt.Aanbeien komen door een te hogen druk in de darm (vaak door harde ontlasting) en kunnen inwendig en uitwendig zijn. Elke keer als je druk dan kan er een klein adertje knappen bij je anus en gaan bloeden. 1 druppel bloed in wat water lijkt op heeeeeeeeeel veeeeel bloed, een paar drupples kan dus al snel op een exsplosie lijken. Ook kan de aambei zelf gaan knappen (inwendig en uitwendig) en ook bloedingen veroorzaken. Als je ontlasting zelf heel slijmerig is  en IN de ontlasting bloed zit verwefen (dus niet in de wc pot)  moet je snel contact opnemen met de huisarts want dat kan duiden op een darminfectie.

verder kan je natuurlijk altijd contact opnemen met de HA als je twijfelt, je kan ook vragen aan de doktersassisten voor een zalfje tegen de aambeien. Die zalf droogd ze uit en zorgd dat ze weer inkrimpen. Verder kan het helpen om met voxhtig toilet papier te vegen ik zweer erbij en veel water drinken in combinatie met vele vezels help ook goed.

Sorry voor het technische verhaal maar weet hoe SHIT je soms kan voelen :)
succes en sterkte van Mariska mama van Zifjon 7,5 maand

Hoi,

Ik heb er gelukkig geen last meer van, maar heb het nog wel een behoorlijk tijdje na mijn bevalling gehad. Het deed niet eens echt zeer ofzo, meer een brandend gevoel. Ik heb dit toen besproken met de huisarts en die zij me dat het waarschijnlijk inwendige aambeien waren die iedere keer bij de ontlasting opnieuw gingen bloeden vanwege de druk.
Vochtig toiletpapier, veel drinken en inderdaad vezels eten was het advies..

Succes ermee!

Groetjes

hoi,
herken je verhaal, heb zelf altijd wel last van wat stevigere ontlasting gehad, met gevolg dat het ook wat bloedde als ik moest drukken,

effe wat genante vraagjes:
Zit het bloed door je ontlasting heen? of zit het op de randen?
Zit er bloed op je wc papier als je afveegt?

als er namelijk bloed door je ontlasting heen zit, dan is het iets hoger in je darmen of iets met je maag,en  kan je het beste contact opnemen met de huisarts,  maar als het op de randen zit, zonder op je wcpapier ligt het aan aambeien of poliepen,   en kan je ook het beste naar de huisarts,en als het op je wc papier zit, zijn het uitwendige aambeien of aambeien net binnen je kringspier, en kan je er zelf wat aan doen, door aambeien zalf te smeren, of deze vanbinnen aan te brengen met speciale canule.
deze aambeienzalf is gewoont te koop bij een drogist of apotheek.

Verder kan je lactulose siroop 5 tot  20 ml gebruiken op een dag, dit kan je zonder recept ophalen bij de apotheek, moet je wel betalen want deze medicijnen worden niet vergoed. Hier worden je darmen niet lui van, die blijven hun normale werking houden, maar de suiker die in het drankje zit neemt vocht op uit je lichaam, waardoor je ontlasting zachter / smeuïger word.
Bij deze medicijnen moet je wel veel drinken, je moet min. de anderhalve liter halen op 24 uur!

Ik wens je er veel succes mee!
liefs marina

Ik heb getwijfeld om te reageren, maar ik doe het nu toch...

Ik ben gister weer naar de huisarts geweest. Na de bevalling had ik pijn tijdens het poepen en soms ook bloedverlies, ik dacht aan aambeien, maar dat was het niet, het was een kloofje. Dus 3 maanden gesmeerd met zalf, toen ging het een periode goed en nu is het weer rampzalig. Ik zit zo wat te gillen op de wc en ik zie er soms echt tegen op...
Het bleek dat de vorige kloof genezen was, maar dat er op dezelfde plek een nieuwe kloof is ontstaan. Ik heb  weer zalf meegekregen, moet ik een maand lang 4 keer per dag smeren. Daarnaast moet ik  zorgen voor dunne ontlasting en veel drinken. Als het dan niet beter is dan moet er gesneden  worden (bah!!!) als ze dat niet doen, dan blijf ik er m'n hele leven daar een open wond houden...
Dus hoe dan ook ik zou heen gaan, wat het dan ook is, het hoort niet zo!!!

Terug
Bovenaan