bloedend naveltje

mijn dochter is bijna 3 weken oud en na een week viel haar navelstrengstompje er af en kwam er een mooi naveltje.
Maar vanavond bloedde het naveltje, misschien dat het kan komen omdat ze vandaag een nieuwe broek aan had, te strak?
Maar is dit bloeden erg?
Liefs Saskia, mama van Carmen

Hoi!

Bij katie is haar naveltje er na 1 week al afgevallen, erg snel dus. En nu bloed is ook wat na. Er komt een korstje op en dat schuurt weer tegen haar luier aan zodat het weer open gaat. Heel vervelend. Ik had gisteren maar ff de wijkverpleegkundige gebeld en ze zei dat het geen kwaad kon en dat je er eigenlijk ook niets tegen kan doen. Gaat vanzelf over.

Groetjes Mickey

Hoi,

Mijn dochtertje was haar navelstreng stompje pas na drie weken kwijt. Toen bloede/prutte het nog een tijdje. Het is een weekje schoon geweest, en daarna begon het opnieuw. Met 8 weken is het naveltje nog een keer aangestipt op het CB, toen zeiden ze dat dat wel eerder door de huisarts had mogen gebeuren.
Ik zou zeggen, wacht het nog een weekje af en als het blijft kan je de huisarts even bellen.

PS Ik geloog niet dat Marieke er verder last van heeft gehad.

Groetjes, Erica

Als het bloedt, plaats er dan even een steriel gaasje tegen aan om infectie te voorkomen. En inderdaad, bel gewoon even met de huisarts om dit te melden en te vragen of je hier verder nog iets mee moet doen. Je kan bij die kleintjes beter nare dingen voorkomen dan genezen.
Succes!

Terug
Bovenaan