bloedend tandvlees

A

Anoniem

Guest
hoi,

ik heb sinds dat ik zwanger ben last van bloedend tandvlees. elke keer als ik mn tanden poets, weer bloed.. ik word er niet goed van. en nu vandaag had ik ook steeds een bloedsmaak in mn mond en beetje bloed in mn speeksel. soms 'bonkt' mn tandvlees ook.. dat het lijkt of je hart daar klopt. wie heeft hier ook last van en wat kan je er eigenlijk aan doen?

liefs arianne 18+5

Hoi, ik heb er ook erg last van, ik heb een zachte tandenborstel en ik stook elke dag, wordt daarvan eerst even erger, maar daarna minder...schijnt er bij te horen, maar is niet erg zeggen ze

Yvonne

hoi hoi

een tip van mij
vroeger had ik hier last van en toen ben ik electrisch gaan poetsen.
wat een verschil.
ook nu ik zwanger  ben, heb ik geen last.

gr natasja

Hai!

Ik gebruik Meridol tandpasta, speciaal voor je tandvlees. Nu trouwens in de aanbieding bij het Kruidvat (is normaal wat duurder dan gewone tandpasta). Bevalt me heel goed. En natuurlijk ook electrisch poetsen (met een zachte borstel) en goed stoken met een tandenstoker.

Succes
Fee Julia 20 wk 2dg

Hoi,

Vooral niet voorzichtiger gaan worden met tandenpoetsen, hierdoor raak je in een cirkeltje en je tandvlees steeds meer ontstoken, waardoor je dat kloppende gevoel hebt.
Spoelen met Bocasan of waterstofperoxyde 1 1/2 % is ook een probaat middel om de ergste onsteking te boven te komen en dan gewoon normaal poetsen met een zachte tandenborstel.
Een tandvleesontsting (wat dat bloeden gewoon is) hoort een beetje bij de zwangerschap en dit is de enige manier om het een beetje onder controle te houden.
Als je het echt niet vertrouwd kun je nog altijd langs je tandarts gaan om je gebit een keertje goed te laten reinigen.

Groetjes Saskia
tandartsassitente en 21 + 4 dagen zwanger

Ik had hier ook last van in mijn zwangerschap. Ik ben niks anders gaan doen en na de bevalling was het ook over

Helaas ook erg veel last van. Ondanks goede tandverzorging had ik extra gaatjes tjdens de zwangerschappen. Ik ben beniuwd wat het deze keer weer wordt.
Yoeke

Terug
Bovenaan