Bloedgroep Antagonisme baby ervaringen?

Hoi!

Afgelopen week ben ik bevallen van onze lieve zoon. Nadat we lekker naar huis mochten werd hij plotseling heel geel. We werden door onze verloskundige direct naar het ziekenhuis gestuurd.

Hij blijkt bloedgroep antagonisme te hebben. Sindsdien is hij opgenomen in het ziekenhuis en heeft 24u per dag behandeling nodig. We kunnen hem amper even vasthouden. Echt verschrikkelijk verdrietig.

De artsen zijn erg terughoudend met informatie verstrekken tav de prognose en de duur van de opname.

Zijn er moeder of vaders die hier ervaring mee hebben? Hoe is het bij jullie gegaan?

Liefs van een bezorgde moeder

Wat ontzettend vervelend dat je je kindje niet kan vasthouden en hij onder de lamp moet. Is jullie bloedgroep tijdens de zwangerschap niet bepaald? Ik ben zelf negatief en mijn kindje positief dus ik heb daar een injectie voor gehad om problemen te voorkomen. 
het geelzien is wel belangrijk dat dat behandeld wordt omdat ze dat bilirubine kwijt moeten omdat een teveel hiervan schadelijk kan zijn voor de hersenen (maar dat is echt pas bij hele hoge hoeveelheden) en ze worden vaak suf van het geelzien waardoor ze ook weer moeilijker kunnen gaan drinken. Verder weet ik niet hoelang het kan duren bij bloedgroepantagonisme dat je in het ziekenhuis moet blijven. Doet hij het wel goed verder?

Ja verder doet hij het goed gelukkig. Ik heb wel mijn injecties gehad maar het zou niet perse met de Rhesus te maken moeten hebben. Hij is A positief en ik O negatief.

Terug
Bovenaan