bloedgroep c (en E) negatief

Hallo,

Ben vandaag weer bij de vk geweest en nogmaals gevraagd hoe het nu zit nu ik bloedgroep (kleine) C negatief heb.
Zij vertelde dat er sinds 1 juli op geprikt wordt en mijn gewone bloedgroep (A) is gewoon positief maar deze dus negatief. Daarom moeten ze vanaf 27 weken nogmaals prikken (eerder schijnt niet te kunnen) of ik antistoffen aanmaak. Als ik dat doe dan kan het een gevaar voor het kind opleveren. Als er dus uit het bloedprikken komt dat ik die antistoffen aanmaak wordt ik doorverwezen naar de gyn. Anders is er sowieso niets aan de hand.
Vk zei ook nog dat ze daarna ook niet gelijk een injectie geven net als bij gewoon rhesus factor maar dat je wel in de gaten gehouden wordt.
Begreep wel dat ik een van de eerste (naar mijn idee zelfs de eerste) in onze vk praktijk ben bij wie het negatief is.
Vk zei dat er tot nu toe nog niets kan gebeuren, heb nu een afspraak voor precies 27 weken zodat ze die keer gelijk kunnen prikken en we meer weten.
Wij hebben al 2 zoons, vk zei ook dat je deze bloedgroep al heel je leven heb en dit dus ook was bij mijn 2 eerdere bevallingen. Maar er bestaat dus wel een risico dat mijn lichaam antistoffen tegen het kind gaat aanmaken.

Heel verhaal, maar als er bij jou al zoveel onderzoeken zijn zal het misschien toch iets anders zijn. Of sta jij sinds het begin onder behandeling van de gyn? Mogelijk doen ze het daar uitgebreider omdat de vk ook zei dat het net standaard verplicht is in NL om te onderzoeken en het deze eerste maanden/jaren ook kijken is naar het juiste 'behandelings traject' als je die antistoffen aanmaak


succes verder
 
O ik heb n nieuwe topic geopend met mijn verhaal tot nu toe. Ik moest al voor 2 andere dingen op controle (eenmalig dacht ik) bij de gyn.
Ik heb GBS bacterie en er is een manuele placenta verwijdering gedaan bij m'n 1e.
Dus nu allemaal van die Kleine "probleempjes" waardoor ik ws toch bij gyn belandt.
Wat ik begreep is dat de antistoffen ook nog weleens verdwenen zijn bij de 27 weken. Vandaar dan nog n x prikken.

 
Terug
Bovenaan