bloedgroep

Ik ben bijna 16 weken zwanger en alles loopt voorspoedig. Nu is met de bloeduitslagen gebleken dat ik O neg. heb. De verloskundige stelde me gerust en zei dat het vaker voorkomt. Ik ben ook niet echt ongerust, maar vraag me af of er meerdere vrouwen zijn met deze bloedgroep en hoe dat verder verlopen is.

Groetjes, Angela
 
Hallo Angela,

Ik had eerder een berichtje gezet op dit forum over O-neg. Ik heb dat ook namelijk. Net 12 weken zwanger dus weet niet hoe dat verder zal aflopen. Maar lees anders dat berichtje even er zijn mensen die een reactie hebben gegeven. ('s avonds 1 april staat het berichtje)

Liefs Dana
 
Hoi hoi,

Ik heb bloedgroep A-negatief. Het kan geen kwaad als je resusfactor negatief is. /vooral bij de eerste zwangerschap kan het geen kwaad. Je krijgt in week 30 een bloedonderzoek, dan kijken ze of je antistoffen aanmaakt. Je krijgt zowiezo een anti-resus D injectie om dit te voorkomen. Na de bevalling controleren ze wat de bloedgroep van de baby is en krijg je eventueel nog een injectie.
groetjes
 
Hoi Angela,
Het klopt hoor wat Dorethe schrijft. Ik heb ook o-negatief, ben nu 31 weken zwanger en heb afgelopen week met 30 wkn.dus een injectie gekregen.Ná de bevalling kijken ze of ik nog een injectie krijg. Maak je niet ongerust hoor, het is niet nodig. Van die spuit voel je ook niets hoor ( althans ik niet). Je krijgt 'm in je bil en niet in je arm wat sommige wel denken.
Geniet verder van je zwangerschap!!!
Els
 
Hoi Angela,

Ik heb eergister de prik gehad omdat ik ook o negatief ben. Ik mocht zelf kiezen waar ik hem wilde in mijn arm of in mijn bovenbeen.
De assistente masseert dan ook de vloeistof nog even door.
Ik heb een vreselijke hekel aan prikken en werd wel even naar. maar ik denk dat dat voor iedereen verschillend is.
Nu speelde er wel mee dat het prikken van het bloed voor het onderzoek niet helemaal soepel verliep (1 buisje uit de arm). Ik zou me verder niet al te druk maken over die negatieve rhesusfactor.
Groetjes,
Cootje
 
Hoi Angela,

Tegenwoordig maakt het niets (niet gevaarlijk) meer uit, en krijg je met 30 weken een spuit, en na de bevalling word het bloed uit de navelstreng bekeken welke bloedgroep de baby heeft, en is de bloedgroep het zelfde gebeurt er niets is die anders dan krijg jij een spuit in je bil of bovenbeen.

Echt het stelt niets voor, ik heb het zelf ook en al 2 gezonde dochters, waarvan 1 O.neg. en 1 O.positief
 
Terug
Bovenaan