Bloedgroep???

Hoi dames,,
Ik heb een vraagje!
Ik heb bij de vroedvrouw mijn bloed af moeten geven om zo achter te komen watvoor bloedgroep ik heb!
Maar ze wou me niet vertellen waarvoor omdat ze niet wilde hebben dat ik me zorgen ging maken om niks.
Nu wil ik weten of iemand hier weet wat er presies getest wordt? Wat mag je dan niet hebben voor bloedgroep? Want me man word pas getest als het nodig is zei ze! Gaat het om of we dezelfde bloedgroepen hebben ofzo??
Hoop iemand kan me help.
 
hoi ongeruste mama,

maak je niet te druk, bij (bijna) iedereen wordt bloed afgenomen om te bepalen welke bloedgroep je hebt. Het heeft te maken met jouw resusfactor, ik weet niet meer of die positief of negatief moet zijn, maar in een enkel geval gaan de bloedgroep van het kind en de bloedgroep van de moeder niet samen en dat kan voor complicaties zorgen. Het onderzoek wat je nu hebt gehad is echt routine dus ik zou me niet te veel zorgen maken hoor. Groetjes en een fijne en vrolijke zwangerschap gewenst, monique
 
En mochten jullie resusfactoren verschillend zijn, dan is dat tegenwoordig met een injectie die jij krijgt op te lossen. Want daardoor kan jou lichaam dan geen antistoffen maken tegen het kindje.

Jammer dat ze zo vaag deed, heeft ze je alleen maar onzekerder mee gemaakt, terwijl dat toch niet nodig was.

Groetjes Mosy
 
Ze kijken inderdaad of je bloedgroep een negatieve rhesusfactor heeft. Is dit het geval dan krijg je na de bevalling een injectie met anti-D. Dit om ervoor te zorgen dat bij een eventuele volgende zwangerschap het kindje niet wordt "afgestoten". Je lichaam heeft in het geval van een negatieve rhesusfactor anti stoffen gemaakt.

Dus don`t worry

babs

 
hoi,


Wat een stomme reacite kreeg je anoniem,

ze kijken inderfdaad wat voor bloedgroep je hebt ivm rhesusfactor.
toevallig heb ik dat en het betekent dat ik in de 30ste week een prik in de bil heb gehad(pijnloos)en na de geboorte krijg ik weer een prik en wordt gekeken naar de bloedgroep van de baby.Maar wat babs hierover zegt:in het geval van een negatieve rhesusfactor......het hoeft niet zo te zijn dat het lichaam antistoffen aanmaakt, dat was bij mij ook niet het geval en maak je dan ook ajb geen zorgen

groetjes Linda
bijna 39weken zwanger
 
Terug
Bovenaan