bloedgroep

Hallo dames hier weer is een berichtje van mij..

ik voel me een stuk beter,,zit in me kluspiriode zoals jullie dat noemen..
toen ik bij de gyn was zei ze dat me eitje binnen een week kon springen.

maar ik heb een vraag..

ik weet niet welke bloedgroep ik heb,,dat weet ik ook niet van me vriend maar ik heb gelezen over het refusfactor.dat als je een miskraam heb gehad dat het mischien zinvol is om je te laten testen daarop want het kan zo zijn dat je lichaam antistoffen aanmaakt..waardoor je een miskraam krijgt

maar als je net zoals ik een vroege miskraam heb gehad schijnt fat niet zinvol te zijn..
weet iemand hier meer over?

gr maantje

rea

Hoi Maantje,

Ik ga er even van uit dat er ooit in je leven een keer bloedgeprikt is bij je. (en anders bij je hielprik als baby)  Dan is je bloedgroep bekent bij je HA. Waarschijnlijk hebben je gyn en verloskundige ook een keer bloedgeprikt. Zij weten het dan ook. Ik ga ervanuit dat als jij resusnegatief zou zijn, de gyn dat wel verder onderzoekt. Maar het kan nooit kwaad om het even na te vragen. Voor je vriend geldt natuurlijk ook dat de HA waarschijnlijk zijn bloedgroep zal weten.
Succes met uitzoeken!

Groetjes, Kat

Hallo Maantje,

Ik heb een negatieve resusfactor. Ik ben dit te weten gekomen vlak voor mijn eerste curettage.
Heel apart de bloedgroep van mijn vriend vonden ze niet belangrijk, in Anno 2005 gaan ze er niet meer vanuit dat  je partner  automatisch de vader van het kind zal zijn, gek he! Mijn eerste miskraam werd door een termijn echo in de 13e week geconstateerd, missed abortion, ik ben een week later gecuretteerd, uit voorzorg heb ik toen anti d gekregen.
Met mijn tweede miskraam, werd weer via echo ontdekt nu met ong. 7/8 wk ben ik weer een curettage ondergaan, ook toen heb ik anti d gekregen.
Ze geven dat uit voorzorg. Ik heb nooit geweten dat ik een negatieve bloedgroep heb. MIjn eerste zwangerschap heb ik destijds gemeld bij mijn ha, hij heeft mij toen niet gewezen op mijn negatieve rhesusfactor.
De meeste vrouwen hebben een positieve rhesusfactor, 85 %. Als jij een positieve zou hebben en je man een negatieve dan is er ook niets aan de hand. Het is alleen belangrijk als die van jou negatief zou zijn om in te grijpen...
Ik hoop dat je hier iets met mijn info kunt.
Gr. van Biate.

Terug
Bovenaan