Bloedgroep

Wie heeft er ook een negative bloedgroep?? Ik heb o-negatief en krijg met 30 weken weer een prik. Ik schijn nu ook veel antistoffen aan te maken. Dus extra spannend komende weken. Nog 5 weken te gaan in de gevaren zone.

Hallo,
Ik heb AB negatief. Bij mijn vorige zwangerschap hebben ze bij 30 weken bloed afgenomen en heb ik een prik gehad i.v.m. antistoffen. Verder merk je er niet veel van. Ik schrok in eerste instantie wel een beetje dat ik negatief had. Maar mijn VK gaf aan dat dit voor de zwangerschap niet erg is, behalve als er sprake zou zijn van een buiktrauma.
En bij de geboorte kijken ze direct welke bloedgroep je kindje heeft, als deze ook negatief is, is er niets aan de hand. Dat was bij ons zo. Anders krijg je nog weer een prik i.v.m. antistoffen.
Je zou kunnen uitzoeken welke resusfactor je partner heeft. Is deze ook negatief, dan heeft jullie kindje ook negatief   en is er dus niets aan de hand.
Heeft hij positief, kan jullie kindje zowel positief als negatief zijn  en blijft het hetzelfde.

Groetjes
Willemien

Ik heb ook negatief en bij mijn vorige zwangerschap inderdaad een prik gekregen met 30 weken. Na de bevalling bleek onze dochter positief dus heb ik weer een spuit gekregen.

Ik begrijp alleen niet helemaal de gevaren zone. En hoe weet je dat je nu een hoop antistoffen aanmaakt?

Bij mijn vorige zwangerschap met 30 weken had ik geen antistoffen.

Het is wel zo als je partner ook negatief is dat je toch een spuit krijgt met 30 weken, omdat de vader niet de vader hoeft te zijn. Zo redeneren ze. Meer voor de zekerheid. Alleen krijg je dan inderdaad geen positief kind.

Hier ook O-negatief en een prik gehad met 30 weken. Zoontje is ook O negatief dus daar bleef het bij.

Ik ben idd ook erg benieuwd wat je bedoeld met de 'gevarenzone', en hoe je weet dat je antistoffen aan het aanmaken bent?

Hoi hoi

Met gevaren zone bedoelde ik alleen de eerste 12 weken. Niks ernstig maar toch een beetje angstig.
En met die antistoffen ik had bij mijn dochter veel antistoffen in m'n bloed. Maarja dat kan bij iedereen anders zijn natuurlijk. Ook ik heb inderdaad bij 30 weken een prik gehad en na me bevalling maar vorig jaar na een zwangerschap van 9 weken niet. Dan schijn je ook weer meer aan te maken. Ik weet niet precies hoe het zit maar dat hoor ik dan wel als ik bij de vk ben.

Terug
Bovenaan