Bloeding 2 weken na miskraam

Hallo,

Ik heb een vraagje ik ben nu 2 weken gestopt met bloeden ivm miskraam. Gister had ik ineens met het vegen veel bloed! En sinds vanochtend niks meer. Volgens gynocoloog & verloskundige kan ik beter wachten met weer zwanger rake, na me eerste menstruatie mag k weer beginnen. Maar waarom bloeide ik want ik was helemaal leeg pff zo onzeker wil graag opnieuw beginnen met oefenen maar bang voor weer een miskraam

Aller eerst sterkte!

Mij is verteld dat je de eerste 6 weken na de miskraam kan vloeien. Gedurende deze weken zal het geleidelijk aan af nemen. Ik heb zelf ook nog weken gevloeid. Eind augustus miskraam met medicatie opgewekt, toen nog tot half september gevloeid. In oktober pas mn eerste menstruatie gehad. Nu is het bij mij pas weer rond mn eerste cyclus.
Het zou misschien kunnen je menstruatie geweest is?

Het wachten op een menstruatie tot je weer opnieuw probeert zwanger te worden, hoeft niet. Het wordt wel vaak aangeraden om zo je lichaam weer goed te laten herstellen en je zelf ook een beetje weet hoe je cyclus is.

De angst voor weer een miskraam herken ik. Ik weet niet of het jullie eerste kindje is, maar ook dat maakt het spannend (bij mij in ieder geval). Maar vertrouw op je lichaam en luister goed naar je lichaam, je bent sterker dan je denkt.

Ik heb vorige week een curettage gehad ivm een miskraam met teveel bloedverlies, en volgens de echo ook helemaal schoon. Een paar dagen geen bloedverlies gehad, maar een paar dagen later toch weer (terwijl ik ook met een infectie en flinke bloedarmoede als gevolg van de miskraam opgenomen lag in het ziekenhuis). Het personeel vond er niks vreemds aan dat het ondanks de schone echo en een paar dagen geen bloedverlies toch weer wat bloed afvegen. Zou me er niet meteen teveel zorgen over maken, maar als je dat wel doet kan je natuurlijk altijd bellen met de verloskundige/gynaecoloog.

Misschien kan het een ovulatiebloeding zijn geweest? Mij is door de verloskundige ook gezegd dat een menstruatie afwachten niet nodig zou zijn, maar dat was voordat de miskraam zo verliep bij mij. De gynaecoloog raad nu wel aan om minstens een maand of 3 te wachten om eerst weer aan te sterken, het advies kan dus ook best afhankelijk zijn van hoe het bij jou precies verlopen is.

En verloskundigen kunnen soms ook voor geen meter omgaan met geen menstruatie gehad hebben. Ik was voor deze recent misgelopen zwangerschap niet ongesteld geweest sinds de bevalling van mijn zoontje, dus hun systeem dacht dat ik ongeveer 37 weken zwanger was ipv ongeveer 6 ofzo... Nogal een verschil natuurlijk!

Oja, en heel veel sterkte natuurlijk!

Terug
Bovenaan