Bloeding en nog eens bloeding

Hoi dames,

Gisteren een super leuke echo gehad, onze hummeltje was lekker actief aan het bewegen! We hebben er echt van genoten. Ook ben ik 6 dagen verder dan we d8en.
28 juli ben ik uitgerekend maar ik blijf gewoon bij de augustus mamaclub.
Die avond had ik wat lichte buikpijn en tijdens het koken voelde ik wat vloeien. Op het toilette bleef ik maar vloeien, het leek alsof er een kraan open werd gezet. Verloskundige gebeld en die kwam meteen wat ik enorm kon waarderen ook ivm met de sneeuw natuurlijk!
Ze heeft me onderzocht en vond het bloed nogal waterig en was bang dat mijn vliezen waren gebroken!??? Ze kon wel heel ver een hartje horen maar ik mocht toch naar het ziekenhuis omdat ze bang was dat het een beginnende miskraam zou zijn.
In het ziekenhuis aangekomen werd ik onderzocht met een eendenbek(bah bah) de vloer zat helemaal onder het bloed(sorry voor de heftige details). Kweekjes genomen om te kijken of ik een infectie heb. De gynaecoloog was ook bang voor een beginnende miskraam. Echo was goed, baby was nog steeds actief en lekker bewegelijk maar ze wilde mij toch 2 uurtjes vasthouden om te kijken of ik meer bloed zou verliezen en of het toch op een miskraam zou eindigen.
Nou, 2 uurtjes later voelde ik me beter en het bloeden was ook minder geworden. Er werd weer een echo gemaakt en onze kleine wonder was nog steeds in leven god zij dank!
Ongeacht ik super dankbaar ben valt het wel tegen allemaal. Ik durf niet te genieten, ben bang om naar het toilette te gaan, ik durf niet te drukken of te lachen want ben als de dood dat mijn baby dan naar beneden komt. Natuurlijk klopt het niet wat ik denk maar ik ben er gewoon angstig van geworden allemaal. Ze kunnen niet verklaren waar het bloeden vandaan komt en dat maakt het allemaal spannender.

Ik hoop in ieder geval dat jullie meer kunnen genieten van jullie zwangerschappen!!!

Groetjes Ilham

Jeetje, het zit jullie echt niet mee...
Wel fijn dat er meteen actie werd ondernomen door verloskundige en later ook in ziekenhuis. Toch super dat er echo's bestaan, zodat je in elk geval hebt gezien dat met het kindje alles nog goed gaat.
Heel veel sterkte de komende tijd, kan me heel goed voorstellen dat je niet durft te genieten. Hoop dat het hiermee voor jullie nu klaar is met de narigheid!

Hoi hvlily,

de echo zijn inderdaad een geruststelling!
Alleen de twijfel van of het een beginnende miskraam is of wat anders is killing.
Bedankt voor je steun en wij hopen ook dat het hiermee nu echt klaar is.
Hoe gaat het verder met jou en je zwangerschap?

Veel liefs Ilham

Hoi Ilham,
Vanmiddag heb ik de eerste echo, termijnecho, dus dan weet ik ook meer over hoever ik ben. Maar het belangrijkste blijft inderdaad een kloppend hartje! Merk dat ik zenuwachtig ben dan tijdens mijn eerste zwangerschap. Maar goed, nog maar een paar uurtjes en dan kunnen we hopelijk gaan nadenken over hoe we het de rest van de wereld gaan vertellen (ouders, zussen en zwagers weten het al, maar verder nog niemand).

Hoi Hvlilly,

het is gewoon erg spannend en het lijkt er wel op hoe meer ik lees over de zwangerschap hoe spannender het wordt. Misschien wat meer proberen te focussen op wat er goed kan gaan en niet op wat er mis kan gaan ongeacht wat ik mee heb gemaakt. Het hartje klopt nog en daar moet ik het nu mee doen. Ik begrijp je volkomen hoor dat je zenuwachtig bent, overal op het internet staat er wat er mis kan gaan en wat je vooral niet moet doen en niet moet eten want ..... miskraam.....slechte concentratie op latere leeftijd of een achterstand. Pffff daar wordt je natuurlijk ook niet vrolijk van!
Ik hoop dat de echo goed zal verlopen en hoor graag hoe ver je bent!

Veel liefs Ilham

Hoi Claudia,

het gaat wat beter hoor ;-)
Het bloeden is sinds gisteren zowat gestopt, ik heb een uurtje geleden lekker gespeeld met de Angelsound dus heb het hartje kunnen horen. Enorme geruststelling!!!!

Hoe gaat het verder met jou zwangerschap?

Groetjes Ilham

Hey Ilham,

Jullie maken nog al wat mee in deze voor iedereen toch al spannende tijden. ik hoop dat je vertrouwen blijft houden in een goede afloop, want dit gun ik jou en je partner onwijs na al die bloederige tafrefelen en onzekerheden. Een geruststelling dat het hartje klopt, maar de grootste geruststelling is denk ik als je rond 28 juli je kindje gezond en wel vast kunt houden..
Hoe gaat het met jou verder op de bloederigheid na dan? Kwaaltjes of valt het mee?

Groetjes, aug2012

Terug
Bovenaan