Bloeding en positieve test

A

Anoniem

Guest
Ik zit met een vraag. Ben al een tijdje gestopt met de pil want we willen graag een 2e kindje. Cyclus kwam gelijk weer op gang en ben nu 3 keer ongesteld geweest, steeds om de 25 dagen ongeveer. Afgelopen maandag moest ik weer ongesteld worden maar die zaterdag daarvoor kreeg ik een bloeding. Helder bloed, paar druppels, in de avond hield het op, zondag hetzelfde, maandag kwam er wat mee (iets van een stolsel). Daarna was het gelijk klaar. Nu heb ik vandaag een test gedaan, was positief. Ik vermoed dat ik een (hele vroege) miskraam heb gehad. Kan het zijn dat mijn hormonen nog in mijn lijf zitten en de test daarom positief is? Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand hoe lang het duurt voordat die hormonen weer uit je lijf zijn? Hoop dat iemand me kan helpen. Groeten, lucienne

Hoi Lucienne,

Als ik jouw verhaal zo lees denk ik inderdaad dat je een vroege miskraam hebt gehad. Hormomen blijven vaak nog even achter in je lichaam. Je moest eens weten hoe vaak vrouwen denken dat ze "gewoon" ongesteld geworden zijn terwijl dit ook een heeeeele vroege miskraam kan zijn! Gebeurt vaker dan je denkt. Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt de dat de hormonen snel uit je lichaam verdwenen zijn. Als ik jou was zou ik het even aankijken, kijken of je weer gaat bloeden, en zo niet voor de zekerheid eind van het weekend/begin volgende week nog een testje doen. Is deze dan negatief dan weet je zeker dat het een vroege miskraam is geweest.
En als je je zorgen maakt of pijn hebt ergens gewoon even de huisarts contacten!

Ps: nogmaals ik heb er geen ervaring mee en ben geen huisarts haha dus bovenstaand is wat ik ervan denk!

Succes!
Liefs Joy

Hoi Lucienne,

Als ik jouw verhaal zo lees denk ik inderdaad dat je een vroege miskraam hebt gehad. Hormomen blijven vaak nog even achter in je lichaam. Je moest eens weten hoe vaak vrouwen denken dat ze "gewoon" ongesteld geworden zijn terwijl dit ook een heeeeele vroege miskraam kan zijn! Gebeurt vaker dan je denkt. Ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt de dat de hormonen snel uit je lichaam verdwenen zijn. Als ik jou was zou ik het even aankijken, kijken of je weer gaat bloeden, en zo niet voor de zekerheid eind van het weekend/begin volgende week nog een testje doen. Is deze dan negatief dan weet je zeker dat het een vroege miskraam is geweest.
En als je je zorgen maakt of pijn hebt ergens gewoon even de huisarts contacten!

Ps: nogmaals ik heb er geen ervaring mee en ben geen huisarts haha dus bovenstaand is wat ik ervan denk!

Succes!
Liefs Joy

Hoi Lucienne,

Ik heb 2 maanden geleden ook zoiets gehad. Ik was een aantal dagen over tijd. Positieve zwangerschaptest en daarna werd ik ook 'ongesteld'. Inderdaad met stolsels enz. De test was daarna nog positief maar een week later niet meer hoor.

Bij mij was de teleurstelling enorm! Maar zoals Joy schrijft, doe volgende week nog een test. Stel dat hij positief is, kan je ook altijd nog even langs de huisarts gaan.

Hoe voel jij je na dit alles?

Liefs,

Tja, ik heb het zelf al een beetje ingecalculeerd dat het gewoon een vroege miskraam is. Maar voel me wel zwanger, dat is wel jammer dat die hormonen nog in je lijf zitten. Maar ik doe volgende week gewoon nog een test en we zien wel.
Ach, volgende maand nog een kans ;-)

:) Zeker weten, nou goed even afwachten nog en anders succes!

Geniet van het lekkere weer,

liefs

Vandaag weer een test gedaan, positief, heel erg positief. Ook sinds vandaag supergevoelige borsten en opgezette buik. Zou het dan toch? ... Ik heb donderdag een afspraak bij de huisarts, hoop dat ik snel een echo kan laten maken. Moet nog even checken of ik nou bij de gyn. moet zijn of VK (vorige bevalling was een stuitligging/keizersnee). Maar dat zal de huisarts vast wel weten.

Terug
Bovenaan