Bloeding gehad!

Hoi, Ik heb net wat bloed verloren en de vk maar even gebeld. Die zei dat het veel voorkwam in de zwangerschap. Ik maak me wel een beetje ongerust. Heeft iemand dit ook gehad?
Ik ben trouwens 6 weken.
Groetjes Karin

Hoi Karin,
Als je nog zo vroeg in je zwangerschap bent, dan is het vaak een nestelbloeding. Niks om je zorgen over te maken! Verder is je vagina nu veel meer doorbloed dan normaal, dus kunnen er ook veel makkelijker haarvaatjes springen, waardoor je ook een beetje bloed kunt verliezen. Altijd wel in de gaten houden en als je blijft twijfelen weer de vk bellen. Maar als t eenmalig is, is het echt niks om je zorgen over te maken!
Succes!
Gr,
Mar

Tja, wat hier boven staat dat kan. Maar het vervelende is dat het ook kan betekenen dat het niet goed is. Ik heb een zwangerschap gehad met nauwelijks bloedverlies wat eindigde in een miskraam en een zwangerschap met meer bloedverlies wat helemaal goed gekomen is. Er komen ook miskramen voor zonder bloedverlies, een missed abortion.
Het is afwachten en dat is heel moeilijk. Maar zelfs een echo kan je nog niet veel vertellen. Ik kreeg met de laatste zwangerschap, (die goed afgelopen is) een echo met 6 weken ivm bloedverlies, waarop te zien was dat er een hartje klopte, maar ook dat er bloed naast zat. En toen kreeg ik te horen dat het goed kon gaan, maar ook dat het bloed alsnog alles mee zou kunnen trekken. Afwachten dus.
Veel succes!

Hoi,
Ik had bloedingen (bij mijn 2e zwangerschap) rond de 15wk en toen bleek de placenta voor de baarmoedermond te liggen. Bij 6wk is bijna de hele baarmoeder placenta, dus daar zal het bij jou waarschijnlijk nog niet aan liggen. Je mag gewoon om een inwendige (vaginale) echo vragen om je gerust te stellen. Gewoon aan je vk vragen, want je zorgen maken geeft alleen maar stress en dat is ook niet goed. Als het mis aan het gaan is, kun je dat beter ook maar direct weten, nietwaar?!
Bellen en om echo vragen!

Succes en sterkte; we duimen voor je.

Anne

ik heb ook bloedingen gehad rond de 6e week, maar dat kan geen kwaad. Zo lang het geen helderrood bloed is en het niet blijft aanhouden én je geen last hebt van stevige krampen is er niets aan de hand.. je zult straks ook zien dat als je sex hebt gehad dat je beetje last kan hebben van bloedverlies, ook dit is normaal... geen zorgen dus
maargoed, als je liever de VK ff belt, gewoon doen!!!!!
succes en sterkte

Terug
Bovenaan