Bloeding na de bevalling

Hi Meiden,

Zijn er hier nog meer meiden die net als ik een bloeding na de bevalling hebben gehad?
Ik ben na de bevalling 2,2 liter bloed verloren.
Het is nu 6 weken terug en ik ben nog steeds erg snel moe.
Hebben jullie daar ook zo lang last van gehouden of misschien nog wel langer?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Gr. Suzie

hai hai,

ik heb het zelf niet meegemaakt maar mijn moeder wel.
nadat ze de bevalling van mijn broertje en zusje had heeft ze ook nog een flinke nabloeding gehad en daar heeft ze toch nog flinke tijd herstelperiode aan over gehouden.
ze heeft zich toch dik drie maanden heel moe en suf gevoeld!!

ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt, heel veel beterschap!!!!

liefs mamsy

hoi,

ik ben in juni 2007 bevallen van een mooie zoon, de bevalling was echt super :D
maar na die tijd veel bloed verloren (achter gebleven stukken placenta) gelukkig ging het de volgende dag al beter en zijn die stukken er vanzelf uit gekomen.
toen moest ik nog aan sterken, dit heeft wel een hele tijd geduurt hoor, omdat je wel klaar wil staan voor je kindje (dag en nacht) en je veel bloed bent verloren, dat vreet veel energie en je word snel moe.
ik ben met 6wk nog terug geweest na de gyn voor controle, en heb een HB test laten doen.
gelukkig was dit alles goed.

nu ik zwanger ben van de 2de moet ik weer in het ziekenhuis bevallen en houden ze mij goed in de gaten ivm laag HB.

misschien een tip om een keer bloed telaten prikken?

groetjes Simone

mv Mart en 28 wk zw

p.s gefeliciteerd met jullie wondertje :D

Hallo Suzie,

Gefeliciteerd met kleine hummel, is daar alles goed mee??

Ik heb tijdens de bevalling nog meer bloed verloren en omdat de placenta niet snel genoeg los wilde komen hebben ze  die meteen (binnen een half uur na de geboorte) operatief verwijderd. Ik was in totaal iets meer dan 3,5 liter bloed kwijt en mocht dus ook niet naar huis. HB was onder de 2,5. Ze hebben toen na 2 dagen bloed gegeven en daar is mijn HB van omhoog geschoten en ik voelde me meteen stukken beter. De volgende ochtend mocht ik naar huis en  heb mijn HB een weekje later bij de huisarts laten controleren en dat was weer normaal (bij mij boven de 7). Ik heb er dus gelukkig  maar even last van gehad. Heb wel roosvisee ferro gedronken in combinatie met sinaasappels eten en gravitamon blijven slikken (ook omdat ik BV gaf). Heel veel succes met aansterken en lekker genieten van je kleine.

Groetejes Triesepies

hoi!

Ook ik heb na de bevalling veel bloed verloren omdat de baarmoeder niet goed samentrok, en dus de placenta niet wilde komen, heb hier ook aardig lang last van gehad, ong 3 maanden ze zijn bij mij ook "vergeten" bloed te prikken de dag na de bevalling dit is veel later gedaan en toen bleek hb veel te laag, heb toen tabletten gehad, en idd roosvicee ferro is wel goed en spinazie etc.

veel geluk met jullie kindje!!

groetjes

hoi Suzie,

allereerst nog gefeliciteerd met geboorte van jullie kindje! Wat vervelend dat je zoveel bloed verloren bent, dat drukt toch een beetje op de blijdschap.
Ik heb veel minder bloed evrloren, maar kreeg van de kraamzorg het advies om floradix te gebruiken. Dit is een drank die bij elke dorgist te koop is, een "kruidenelixer" die weerstand en vitaliteitsverhogend werkt. Het smaakt best goed en is op natuurlijke basis dus ook geen medicijn ofzo. Ik heb het lang gebruikt, want had er met borstvoeding ook baat bij!
Succes ermee en heel veel geluk!
Groetjes Mira

Hoi,
Bij de bevalling van mijn dochtertje wilde de placenta niet mee. Uitendelijk hebben ze die operatief verwijderd en bleek ik tussen de 3 en 4 liter bloed te hebben verloren.
Ik werd meteen aan een infuus gelegd en heb 2 zakken bloed gekregen. Het zouden er meer zijn geweest als ik geen koorts had gekregen van de bloedtransfusie.
Ik kreeg nog pillen voorgeschreven, maar bleek die niet te mogen gebruiken ivm de bloedtransfusie. Heb wel op advies floradix gedronken, maar was eigenlijk niet weg te krijgen.
Ik mocht de 1e week geen traplopen en moest bovenblijven. Bij het in bad doen zat ik alleen maar op een stoel erbij, ik kon niks.
Het heeft een paar maanden geduurd voor ik weer mezelf was, maar dat komt misschien ook omdat we een huilbaby hadden.
Ik hoop dat jij weer snel op de been bent.
Groetjes
Jolanda

Hi Meiden,

Bedankt voor jullie reactie.
Ik ben nu al 5 weken aan de ijzertabletten.
Van de week voor controle geweest maar heel raar ze hebben geen bloed afgenomen.
Ze zeiden wel dat als ik mij over 2 mnd nog niet beter voel dat ik dan terug moet komen.
Pffff zo lang nog??
Ik heb nu nog voor 3 weken ijzer pillen en dan moet ik mij echt beter voelen.
Ik heb geen bloedtransfusie gehad. Mocht wel maar omdat het twijfel was heb ik het niet gedaan.
Dacht dat ik aan 10 weken verlof genoeg zou hebben om op te knappen maar daar heb ik me wel een beetje op verkeken.
Ook heb ik het nog steeds ontzettend koud dat schijnt er ook bij te horen.

Gr

Terug
Bovenaan