Bloeding na ei sprong tot mentruatie

<p>Beste allen,  mij ben moeder (36) van ons zoontje van 2 en we proberen alweer sinds januari zwanger te worden, maar nog zonder succes. ik voel mijn ovulatie dag en de ei sprong en soms met licht wat bloedverlies. Daar maak ik me geen zorgen over dat stopt weer. Maar 2 a 3 dagen na mijn ei sprong begin ik licht te bloeden en dat stopt niet tot aan mijn menstruatie, na mijn menstruatie stopt het bloeden en valt het in herhaling. de huisarts heeft geen idee en de gyno ook niet. Op de echo was een ei sprong te zien, maar verder niks geks. Ze kon me niet helpen. Wie heeft hier ervaring mee? Antwoorden kan ik online niet vinden en ik begin er inmiddels flink onzeker van te worden. Thanx voor het lezen en of reageren.  </p>
 
Ik herken je verhaal, helaas... Inderdaad vervelend! Uiteindelijk is er maar net een week dat je helemaal geen bloed verliest.. ?
Bij mij begon het nadat er een mola zwangerschap gezien werd op de echo (gecompliceerd verhaal, je kan even googlen als je wil..) en daarom gecuretteerd ben in november vorig jaar. Daarna is mijn hele hormoonhuishouding door de war geraakt en had ik hetzelfde als jij beschrijft.
De gyn heeft een echo gemaakt waar idd ook alles er goed uit zag (gelukkig!). Volgens haar is het echt hormonaal en verder niet een probleem om zwanger te worden. Al blijft het vervelend. Zij heeft mij toen voor 10 dagen een progesteron kuur gegeven die ik begon vlak voor de eisprong. Dat hielp wel iets. Het bloedverlies begon toen bijna een week na mijn eisprong. Dit was vorige maand, deze maand weer zonder die tabletten. Kijken wat er gebeurt.. Inmiddels proberen we zwanger te worden van ons 2e kindje..
Dus ja, niet echt een oplossing of succesverhaal over zwanger worden hiermee (wij proberen het sinds deze maand) maar wel herkenning. Misschien helpt het je ❤️
Succes! 
 
O ja, ik ben deze maand begonnen met het slikken van tarwekiemolie. Misschien moet je dat eens googlen. Schijnt te helpen om je hormoonhuishouding weer wat in balans te krijgen. Want als ik je verhaal zo lees, is er (gelukkig) geen afwijking te zien en is het waarschijnlijk dus hormonaal.. 
 
Hetzelfde verhaal mama van Yara! Vervelend hè, je bent zo machteloos en je hoofd maakt er een nare scenario van. 


succes voor ons beide dan! Een tweede kindje zou zo leuk zijn. 


mijn zus is medisch verpleegkundige, ze adviseerde me om terug te gaan naar de gyno in het ZH.. en daar te vragen naar een hormonen kuur om m'n cyclus te helpen. (Is dat wat jij ook hebt gekregen?) We gaan het zien, morgen maar weer de huisarts bellen voor een 2de doorverwijzing. 
 
Ja, ik denk dat je zus het inderdaad heeft over de kuur die ik gehad heb. Die kuur wordt voor verschillende doeleinden gebruikt, allemaal gerelateerd aan menstruatie. Bijv mensen die tussentijds bloedverlies hebben, veel last hebben van hun menstruatie, niet menstrueren etc. Afhankelijk van het probleem, begin je de kuur op een bepaald moment in je cyclus en neem je het 1 maand of meerdere maanden achter elkaar.
Wie weet helpt het jou ook! Ja kan het altijd vragen, misschien dat de huisarts het zelfs voor kan schrijven?
Succes! Tis inderdaad super vervelend. Zelfs al zegt de dokter dat het er goed uitziet, toch vraag ik me ook wel eens af of alles goed zit. Want ergens is 3 weken (op en af) bloedverlies per maand natuurlijk niet normaal.. Hopelijk zijn we snel zwanger en stopt het bloeden dan! 
 
Terug
Bovenaan