Bloeding na miskraam

<p>hi dames,</p><p>In juli hebben we na 7 weken zwangerschap bij een echo te horen gekregen het niet goed zit en er een miskraam zou komen. Na 4 weken gewacht te hebben of mijn lichaam het zelf zal afstoten, heb ik medicatie toegediend gekregen om de miskraam op te wekken. Dit was op 29 en 30 augustus.</p><p> </p><p>Hierna heb ik nog tot 15 september gevloeid waarin het iedere keer keurig afnam en rond de 15e volledig was gestopt. Sinds afgelopen zondag 20 september heb ik opeens weer bruinig bloedverlies, het lijkt op de laatste dagen van hie mn menstruatie normaal was, en wat krampjes / last van de onderbuik. </p><p> </p><p>Voor een menstruatie lijkt het me snel en ook erg weinig. Heeft iemand ervaring en tips hierin? </p>

Zelf had ik na me miskraam, ook opgewekt met medicatie, een hele andere menstruatie. Ik heb tussen mijn miskraam en volgende zwangerschap 3 cyclussen gehad waarbij alle keren mijn menstruatie echt heel vroeg kwam en ik ook zeer weinig bloedverlis had. Zo weinig dat ik eerst echt dacht dat het innestelingsbloeding zou kunnen zijn. Heb verder geen tips voor je, ik heb er toen ook niets mee gedaan en uiteindelijk gewoon weer zwanger geworden.

[quote quote=10358253]Zelf had ik na me miskraam, ook opgewekt met medicatie, een hele andere menstruatie. Ik heb tussen mijn miskraam en volgende zwangerschap 3 cyclussen gehad waarbij alle keren mijn menstruatie echt heel vroeg kwam en ik ook zeer weinig bloedverlis had. Zo weinig dat ik eerst echt dacht dat het innestelingsbloeding zou kunnen zijn. Heb verder geen tips voor je, ik heb er toen ook niets mee gedaan en uiteindelijk gewoon weer zwanger geworden.[/quote]
Dank je wel voor jouw reactie! Hopelijk heb je nu een fijne en goede zwangerschap? :) 
Zelf denk ik dat mijn lichaam zich nog even moet herstellen en ik dan inderdaad een volgende menstruatie moet afwachten. Alleen die onzekerheid en wat nu hoort of niet maakt me soms zo onzeker. Zo een forum is dan echt fijn om met elkaar ervaringen te delen, hoe anders die ook kunnen zijn bij iedereen. En stiekem wil ik ook gewoon door om te kijken of een volgende zwangerschap wel goed mag gaan 

[quote quote=10358268] Dank je wel voor jouw reactie! Hopelijk heb je nu een fijne en goede zwangerschap? Zelf denk ik dat mijn lichaam zich nog even moet herstellen en ik dan inderdaad een volgende menstruatie moet afwachten. Alleen die onzekerheid en wat nu hoort of niet maakt me soms zo onzeker. Zo een forum is dan echt fijn om met elkaar ervaringen te delen, hoe anders die ook kunnen zijn bij iedereen. En stiekem wil ik ook gewoon door om te kijken of een volgende zwangerschap wel goed mag gaan[/quote]
Ja gelukkig wel, inmiddels 22 weken zwanger van een jongetje. Denk idd dat je lichaam even moet herstellen, dat kan best wel eventjes duren. En dat je nu een miskraam hebt gehad wilt niet zeggen dat je daar de volgende keer dan meer kans op hebt oid. Als je vragen hebt kun je altijd de gynaecoloog in je ziekenhuis bellen, dat deed ik ook na mijn miskraam. Ik had toen dezelde vragen als jou. Succes en hopelijk snel een gezonde zwangerschap!

Hoi Stiftie,
Al een wat ouder topic dus wellicht lees je dit niet meer :)
Hopelijk ben je inmiddels wat verder en wellicht alweer opnieuw zwanger! Ik denk ook dat je lichaam inderdaad weer moet bijkomen en opnieuw zich moet instellen op een nieuwe cyclus. Dat kan dan wel even duren. In jouw geval lijkt het me te snel voor een nieuwe menstruatie, ik denk eerder nog een 'restje' van de miskraam of wellicht kan het wel een nieuwe ovulatie geweest zijn (mits de HCG helemaal weg was).
Ik zelf heb tot zes weken na de miskraam nog HCG in het bloed gehad. Mijn bloeding begon op 15 oktober en 17 november hebben ze in mijn bloed nog 315 HCG gemeten. Op 26 november had ik wat lichte bloedingen en op 29 november begon het bloeden en de kramp weer. Ik heb ook geen idee wat het is. Een menstruatie? Ik hoop het ergens, want dan kan ik het eindelijk afsluiten. Mijn zwangerschap duurde naar schatting 4,5 week en de nasleep ervan is nu al langer dan de zwangerschap zelf. Ach ja, kwestie van geduld oefenen en wachten tot je lichaam er klaar voor is.
Ik hoop voor jou dat je inmiddels weer zwanger mag zijn en zo niet, moed houden, het komt vast goed!

Terug
Bovenaan