Bloeding na ovulatie

<p>Hi iedereen, ik krijg elke maand al ongeveer 5 dagen na de ovulatie een bloeding. Dit is geen heftige, menstruatiebloeding maar ook weer niet heel weinig. Het is vaak donkerrood/bruin van kleur. Het blijft aanhouden tot het echt doorzet tot een helderrode menstruatie rond mijn NOD. Ik ben hiervoor al eens naar de huisarts geweest maar die zegt dat ik de komende half jaar ovulatietesten (deed ik al) moet gebruiken en temperaturen en als het elke maand zo aan blijft houden, krijg ik een hormoonbehandeling. Dus het is afwachten en meten voor mij de komende periode.</p><p>Ik vraag me af of er vrouwen zijn die dit ook hebben en of ze zwanger zijn geworden. Ik ben bang dat als ik zo snel na de ovulatie al bloed, dat er nauwelijks ingenesteld kan worden. Mijn cyclus is overigens wel structureel en duurt elke maand ongeveer even lang. </p>
 
[quote quote=10485045]Misschien een poliep?[/quote]
Ik denk zelf dat het hormonaal is. Lijkt me wel heel toevallig anders dat die bloeding elke maand op precies hetzelfde moment gebeurd? Kan er de klok op gelijk zetten. Overigens heb ik geen heftige menstruatiebloedingen. 
 
Ohja, en bij de huisarts hebben ze nog wel een uitstrijkje gemaakt maar hier is niks uitgekomen. 
 
Ik herken (helaas) je verhaal. Bij mij is het ook standaard 5 dagen na ovulatie en dat 'sukkelt' dan door tot de echte menstruatie, zo'n 10 dagen later... Het lijkt idd hormonaal, volgens de gynaecoloog ook. Ik ben vorige maand begonnen met een hormoonkuur wat helaas nog niet heel erg lijkt te werken. Maar het is iets beter. Google maar eens op progesteron insufficiëntie. Waarschijnlijk herken je het wel. En ja, volgende de gynaecoloog is zwanger worden met dit wel vrij lastig... Helaas... Succes en ik hoop met je mee op een wondertje! 
 
Terug
Bovenaan