Bloeding placenta

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Gisteravond kwam ik er bij vrienden achter dat ik bloed verloor. We zijn direct naar huis gegaan. Daar leek de bloeding al zo goed als gestopt. Verloskundige gebeld, die direct kwam. Door naar het ziekenhuis.
Na een inwendige echo bleek dat mijn placenta gebloed heeft. Met de baby is alles prima. Wel heb ik een anti-D prik gehad omdat ik O negatief ben. Nu moet ik rust houden (de hele dag op de bank liggen dus). Voor alsnog is er niks aan de hand, maar als ik tussen nu en de bevalling nog een bloeding krijg, gaan ze me waarschijnlijk in het ziekenhuis houden omdat bloed de vliezen zou prikkelen en die zouden kunnen breken.

Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt? (svp niet alleen horror-verhalen )

Groetjes, Marisa

Ik heb ook een bloeding gehad. Bij 32 weken zwangerschap. Ik ben toen 4 dagen opgenomen geweest. Daarna weer naar huis en rusitg aan doen. Uiteindelijk ging het goed tot de 38ste week. toen ben ik weer opgenomen omdat de baby te klein was, en ik geen vruchtwater meer had. Daar ben ik goed in de gaten gehouden en met 39 weken is Joep geboren....

Het brengt wel onzekerheid mee en je schrikt je te pletter. Ik ging even winkelen en bij het uitstappen uit de auto voelde ik het...... Maar uiteindelijk is alles goed gekomen..

Groetjes Willemijn.

Hoi Willemijn,

Bedankt voor je reactie. Ik maak me vooral een beetje zorgen omdat ik eigenlijk pas net over de helft ben. Dus ik hoop wel dat het voorlopig nog even goed blijft gaan.

Hallo Marisa7,

Ik ben ruim 27 weken zwanger van mijn derde kindje, maar in de 27e week van mijn 2e kindje  had ik ook een bloeding. Ben naar de verloskundige geweest, die mij direct naar het ziekenhuis verwees en na een uitgebreide echo (ook inwendig) wed ik meteen opgenomen. Ik had een laagzittende placenta. Niets ernstig voor de baby, maar hoe meer de placenta los laat hoe minder er over blijft voor de baby. Je mag dan 24 uur niet meer vloeien en dan mag je naar huis en zoveel mogelijk rust houden. Je wordt heel goed in de gaten gehouden, om de week een echo, als je niet bent opgenomen en als je in het ziekenhuis ligt 2 maal per dag CTG. Ik ben in totaal 6 of 7 keer opgenomen geweest en uiteindelijk na ruim 37 weken ingeleid.
Het op en neer naar het ziekenhuis was balen, telkens onze oudste wegbrengen, maar verder geen hinder. Wel als ik 's nachts vloeide, moest ik meteen naar het ziekenhuis. Het is geen eng verhaal, tenminste vind ik, ze houden jou en je kindje zo goed in de gaten, dat besef je ook en dat voelt goed, hoe vervelend ook.

Ik hoop voor je dat je verder rustig kan genieten van je zwangerschap, uiteindelijk moeten het 9 maanden zijn waar je vertederd met een lach naar terug kijkt.

Succes
Lilly

Hoi Lilly,

Intussen zijn we gelukkig al weer bijna 4 weken verder. Tot nu toe zonder problemen en ik hoop dat dat zo blijft. Ik ben blij met je reactie, bedankt dat je je verhaal kwijt wil.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel het gevoel heb dat het goed gaat komen. Ik hoop alleen niet dat het een vroeggeboorte wordt, dat is het enige. Gelukkig ben ik erg positief ingesteld en heb ik zoiets van 'we zien wel hoe het gaat lopen'. Het komt zoals het komt. Letterlijk en figuurlijk.

Wel ben ik elke dag weer blij dat we een dag verder zijn en ik 'vier' in gedachten elke week die we weer verder zijn. Morgen bijvoorbeeld 26 weken. Elke week wordt de kans groter dat ons kindje het gaat halen, mocht er toch nog iets misgaan. En dat is best een geruststellende gedachte. We zijn er nog lang niet en ik hoop nog het meest op een thuisbevalling. Wie weet...
Maar ik ben wel elke dag vrolijk en kijk uit naar het moment dat we ons kindje kunnen knuffelen! En hoeveel ziekenhuisopnames daar misschien voor nodig zijn, maakt voor mij persoonlijk niet uit! Maar we hopen natuurlijk dat dit de laatste was.

Groetjes, Marisa

Hallo Marisa,

Ik hoop voor je dat er geen bloedingen meer op treden. Ik heb geen bloedingen gehad. Maar wel eeb vroeggeboorte. Mijn dochter is geboren na een zwangerschapsduur van 27 weken en doet het geweldig. Wat ik wil zeggen is dat een vroeggeboorte ook positieve verhalen kent. Het beste is dat je kindje blijft zitten, Broed er nog maar even op want ze zijn dan wel erg klein

Ik wens je heel veel geluk en succes met de bevalling over minimaal 11 weken.

Groetjes Sigrid

Hoi Sigrid,

Bedankt voor je berichtje. Gelukkig kan het ook goed gaan met een vroeggeboorte, dat klopt. Ik ben blij dat het voor jou ook zo gegaan is, maar ik hoop inderdaad dat ze nog even blijft zitten. Gisteren waren we op de magische grens van 26 weken. We hebben besloten om even gebak te halen om het te vieren. (Terwijl ik dit schijf is mijn man naar de bakker.) Erg fijn om te weten dat ze inderdaad een kans heeft, mocht ze vroeger komen.

Hoe oud is je kindje nu?

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan