Bloeding

Hai, ik heb afgelopen dinsdag ochtend een bloeding gehad waarbij helder rood bloed kwam naar mate de dag werd dit minder. Woensdag precies hetzelfde. Donderdag en vrijdag weinig tot geen bloed te zien. Gister weer geslachtsgemeenschap gehad en vanochtend weer een beetje helder bloed. Verloskundige van de week al gebeld echo is vervroegd naar aanstaande donderdag. Moet ik me zorgen maken? Ik zou 7w1d moeten zijn maar dat wisten ze ook niet zeker omdat ik meteen na mijn spiraal eruit (17-10) zwanger bent geworden. (20-01) positieve test clear blue 1 -2 weken.<br />
 
Het kan ook een wondje in je vagina zijn, alles bloed veel sneller als je zwanger bent. Ik heb dit ook meerdere malen gehad
 
Hoihoi, ik heb precies hetzelfde gehad bij mijn eerste zwangerschap, helder rood bloed en niet weinig ook trouwens. Ik had toen een verloskundige die niet subtiel was en zei: Bereid je maar op het ergste voor, morgen mag je voor een echo. Ik zat al 24 uur in een soort mini rouwverwerking, toen de echo een keurig kloppend hartje uitwees! Nu loopt er een kerngezonde peuter rond hier in huis. :)

Les hieruit: Bloed zegt niks, zolang je geen échte buikkrampen krijgt (en geloof me, ik kan uit ervaring vertellen dat je het verschil kunt voelen tussen een klein krampje en een miskraam). Het kan uiteraard alle kanten op, maar laat je zeker niet gek maken want het betekent ook vaak helemaal niks negatiefs. Lastig he dat wachten, ik wacht nu ook op mijn eerste echo, na een recente vroege miskraam, en ik kan de tijd wel vooruit kijken, haha.

Laat je het ons weten als je de echo hebt gehad? Liefs!
 
Hee dankjewel voor je fijne reactie. Nou ik merk wel dat ik mezelf gek maar daarin tegen zelf wat meer gaan kijken of het aan de seks lag omdat ik maandag zelf geklust heb en dinsdag bloed verlies en gister samen geklust hebben en nu weer bloed verlies. Dus ik ga voorzichtig denken dat het aan de seks/baarmoeder ligt. En tuurlijk laat ik het weten. Aanstaande donderdag wordt de echo gemaakt dus hen gezonde spanning ?
 
Ik heb ook bloedverlies gehad in deze zwangerschap en bij mijn zoontje, maar ook bij miskramen waar het dus mogelijk wel een voorbode was dat het mis zat. Het hoeft niets te zeggen, al is het denk ik wel fijner om er rekening mee te houden dat het wel foute boel kan betekenen. Overigens vind ik het minder spannend klinken als het bloedverlies na de seks komt, dat had ik deze zwangerschap ook (daardoor ook maar weinig seks gehad het eerste trimester, want de stress over weer bloedverlies gaan krijgen is best een moodkiller) maar telkens daarna bloedverlies, ook na de inwendige echo's, en dan vaak een of twee dagen dat het wat voorstelde, daarna misschien nog een paar druppels en verder niet (behalve bij een hele heftige overgeefactie, maar toen voelde het ook alsof er iets knapte ofzo). Bij mijn eerdere zwangerschappen kon ik het niet zo direct ergens aan linken en dat vond ik dus ook spannender, maar deze zwangerschap lijkt het toch vooral dat er iets van een wondje in de vagina/baarmoedermond heeft gezeten wat het veroorzaakte.
 
Terug
Bovenaan