Bloeding

Hoi,

Ik ben Maaike, 29 jaar en 12 weken zwanger van ons tweede kindje. Heb overigens voor onze zoon een miskraam gehad met 15 weken. Morgen heb ik een afspraak bij de verloskundige. Ik heb wel met 8 weken een echo gehad waarop het hartje klopte enzo. Nu had ik een vraagje. Heb de afgelopen weken soms als ik naar de w.c. ben gegaan een kleine bloeding. Zou dat komen door teveel druk of iets anders? Ben best wel zenuwachtig omdat ik de eerste keer zo`n late miskraam heb gehad kan ik maar niet genieten van het zwanger zijn. Ook ben ik wel zo ontzettend misselijk geweest dat ik eigenlijk weinig kon doen. Dat gaat gelukkig nu een stuk beter.

Ik hoop dat jullie mij kunnen geruststellen over mijn bloedingen.

Groetjes, Maaike
 
hallo maaike
ook ik heb de eerste weken van mijn tweede zwangerschap last van bloedverlies gehad,
heb direct mijn verloskundige gebelt en die zei dat als je verder geen buikkrampen krijgt en het bloeden niet heviger word het absoluut geen kwaad kan,daarnaast komt het vrijwel vaak voor dat vrouwen de eerste weken wat last hebben van bloedingen tijdens hun zwangerschap.
zolang je verder geen klachten hebd is er niet aan de hand.
veel succes
grt 33 weken
 
Hoi maaike,

Ik kan me helemaal voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt, helemaal gezien een eerdere miskraam. Het is inderdaad wel zo dat kleine bloedingen vaak voorkomen bij zwangere vrouwen. In de meeste gevallen is dit helemaal onschuldig. je baarmoedermond is nu heel erg doorbloed en daardoor kan er bij een beetje spanning al bloed vrij komen wat dus geen kwaad kan.
Als je het toch niet vertrouwd zou ik gewon je vk. bellen hoor, laat je maar gewoon op je gerust stellen en ben niet bang dat je lastig bent of zo, ze zal je echt wel begrijpen!!!!

Heel veel succes.

Liefs, Ank
 
Beste Maaike,

ik ben in het begin van mijn zwangerschap ook erg bang geweest voor een miskraam.
Misschien kan ik je een klein beetje geruststellen. Mijn gyn vertelde me dat als er eenmaal een kloppend hartje op de echo wordt gezien, de kans op een miskraam heel erg klein wordt. Uiteraard geen 100% garantie, die heb je pas als je na 9 maanden je kindje in je armen hebt (en dan misschien nog wel niet...), maar bij de meeste zwangerschappen die eindigen in een miskraam (ook als het pas later afgestoten wordt) gaat het hartje van het vruchtje niet kloppen.

Sterkte morgen,

N.
 
Terug
Bovenaan