bloeding

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Weet iemand van jullie wat nu normaal is van de bloedingen die ik nu (nog) heb. Ik ben op de 18e bevallen (bijna 2 weken geleden) en  heb nog dagelijks behoorlijk bloedverlies. Ik weet eigenlijk niet goed wat nu normaal is. Ook verloor ik vanavond een akelig, grote bloedprop.... ieks... (deed me ernstig denken aan  de miskraam die ik vorig jaar heb gehad.) Bah, wat een nare ervaring.
Kan iemand mij vertellen of dit normaal is?

Liefs, Annette

Stolsels verliezen is normaal. Zelf stolsels van een aantal cm groot. Ik ben de 16e bevallen doormiddel van een keizersnee. Het voordeel daarvan is dat ze gelijk je baarmoeder schoonspoelen en daar door minder last van stolsels heb. Het bloedvelies kan tot wel 6 weken na de bevalling duren. Wel moet je de geur in de gaten houden. Mocht het echt erg gaan ruiken kan er een onsteking zitten. Als je je echt ongerust maakt kun je altijd de huisarts vragen......of als je je er niet goed bij voelt. Licht in het hoofd etc

Ik ben 2 December bevallen inmiddels 4 weken terug en verlies ook nog bloed!
Het is bij al bijna niks meer maar dat is sinds een week zo..

Het ligt er soms ook aan hoeveel je doet.. Als je de hele dag op bed of bank ligt verlies je minder dan dat je wat meer loopt..
Ik verlies meer als ik het huis hebt stofgezogen bijvoorbeeld.

Als je het niet vertrouwd idd even bellen, maar kan je zeggen dat het normaal is :)

x Lies
en een knuffel voor deze ervaring die je deed denken aan..

Ja hoor is heel normaal! Ook die stolsels (wel onsmakelijk    maar heel normaal). Ik heb na mijn eerste wel 8 weken gevloeid en vloei nu ook nog steeds (Lotus is bijna 6 weken). De ene dag is het bijna niks en dan ineens weer zoveel als een menstruatie en met stolseltjes. Je moet je wel zorgen maken als je koorts hebt of het heel vies ruikt, en als het ineens veel meer wordt (dwz dat je vaker dan eens per uur je maandverband moet verschonen).

Het goede nieuws is dus: niks aan de hand. Het slechte nieuws: je bent er waarschijnlijk nog eventjes niet vanaf .

Liefs,
Gyöngy

hartelijk bedankt voor jullie reactie's.
Ik ben helemaal gerustgesteld !!!
Ik had al plannen om kontakt op te nemen met het ziekenhuis (met de verloskundige) maar voorlopig is dat nog niet nodig.

Ik had ook zo mijn twijfels omdat ik op de 3e dag in het ziekenhuis nog 1 liter bloed heb gekregen, aangezien  er een waarde in mijn bloed maar bleef zakken,  wat wees op een  bloeding. De gynaecoloog heeft me 2x keer onderzocht maar kon gelukkig niets vinden. Hij vermoedde dat ik toch teveel bloed was verloren tijdens de bevalling.    
Kortom, door al dat bloederige gedoe , begon ik me een beetje zorgen te maken.

Nogmaals allemaal hartstikke bedankt!!!!!!!!
Liefs, Annette    

Terug
Bovenaan