Bloeding

Hoi Hoi

Ik ben 9okt bevallen van een dochter.Alles ging super goed na de bevalling heb ik een injectie gekregen zodat het bloeden niet al te heftig zou worden.Na 3wk geen bloed meer te zien, ik helemaal blij .Ben toen ook aan de pil gegaan maar sinds vorige week is het bloeden in alle heftigheid los gebarsten.Niet normaal meer.Nu twijfel ik of dit wel normaal is of dat het eenongesteldheid is geworden of dat dit door de pilgebruik is gebeurd.Heeft iemand hier ervaring mee???

Groetjes Anita

Waarschijnlijk moet je lichaam nog ontzwangeren en is dit je eerste menstruatie. De eerste is vaak enorm heftig!
Ze adviseerden mij daarom om de eerste menstruatie af te wachten en dan te starten met de pil.
Heb je borstvoeding gegeven, zo nee... dan weet ik zeker dat dit je eerste ongie is. Want als je pas start na 3 weken met de pil, kun je toch eerder ongie worden. Je lichaam was alweer gestart met het aanmaken van een nieuwe cyclus. En die begint gelijk op dag 1 na de geboorte. Jouw lichaam heeft het heel snel weer opgepakt.
Hoe ver ben je nu in je strip? ik had de pil een keer doorgeslikt (in het begin) en ben toen ook veel te vroeg ongie geworden.... je lichaam moet waarschijnlijk gewoon kwijt.

Let er gewoon goed op, als je vind dat je veel te heftig bloed en er naar van wordt dan zou ik gelijk aan de bel trekken. Maar zo lang je je prima voelt is er niets aan de hand. hou er rekening mee dat deze menstruatie ook langer zal duren dan een week. Duurde bij mij 2 weken. grr... denk je er net vanaf te zijn... ben je weer aan het sjouwen met maandverband. Mij werd geadviseerd de eerste menstruatie maandverband te gebruiken ivm met nog loskomende stolsels van de zwangerschap.

Ik weet zeker dat dit bijna normaal is, je lichaam is alweer snel gestart met een cyclus, heel gezond. Maar soms heeft het even tijd nodig om weer fatsoenlijk te reageren, vandaar de heftigheid en bedenk dat je lichaam vaak nog heel veel kwijt moet na een zwangerschap! De komende maanden zal je ongie waarschijnlijk nog heftig blijven. Bij mij is het nu na 10 maanden met pilgebruik weer redelijk normaal maar de laatste keer ook weer langer... dus geef je lichaam een jaar om weer te reguleren.

Succes!

Terug
Bovenaan