Bloedingen aan de baarmoedermond

Hi Dames,

Ik maak me nog niet echt zorgen hoor maar vraag me gewoon af hoe het verder zal gaan. Ik ben morgen 10 weken zwanger en heb sinds een aantal weken last van bloedingen (ik heb  5  flinke echte bloedingen gehad en verder is het veel oud bloed dus bruine afscheiding, bah). In eerste instantie zagen ze een hematoom in mijn baarmoeder die na een week weer weg was (iedereen helemaal blij). Vervolgens kreeg ik heel onverwacht (na een half uurtje fietsen) weer een flinke bloeding. Tijdens nieuw onderzoek bleek dat mijn baarmoedermond heel erg gevoelig is en al gaat bloeden als je er naar wijst. Nu zijn er kweekjes afgenomen en wachten we op de uitslag. Ik verwacht niet dat hier iets uit gaat komen (weet niet waarom maar dat gevoel heb ik) en vraag me af hoe dat verder gaat. De gyn kon daar nog niet veel over zeggen en ik had nog even de zorg van wat nu? Is het nu gevaarlijk? Nee nu nog niet. Over drie weken terug komen, nieuwe echo en kijken wat de uitslagen zijn en hoe nu verder, naar vk of bij de gyn blijven.

Wat een lang verhaal weer sorry hoor. Zijn er meiden die dit herkennen en hoe is het bij jullie verder gegaan? Zijn er nog problemen verder in de zwangerschap ontstaan of ging het vanzelf over.

Ik hoor het graag, alvast bedankt.

Liefs,
Daantje
 
Hallo Daantje,

Ik heken je verhaal een klein beetje. Mijn vriendin heeft twee keer een hevige bloeding in haar zwangerschap gehad. Eentje met 20 weken en eentje met 30 weken. Het bloed stroomde langs haar benen. OOk dit kwam door haar baarmoeder.
Ze moest het dan wel rustig aan doen en ze mocht ook geen huishoudelijke klusjes doen. Vwb de baby... ze is vorige maand bevallen van een prachtige dochter en alles is oke. Het hoeft geen gevaar te zijn, maar ik snap dat je het eng vind. Ik zou me rot schrikken als ik ga bloeden.

Sterkte ermee en hopelijk voel je je nu een klein beetje gerust?

Groetjes Yvette (24 weken en 3 dagen zwanger van de eerste)
 
Terug
Bovenaan