Bloedingen na bevalling

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Iets meer dan 2 weken geleden (4 aug) ben ik bevallen van mijn dochter.
Sindsdien heb ik bloedingen en ik heb begrepen dat het wel 6 weken kan duren.
De laatste week had ik echter geen vers bloed meer, maar leek het meer op wondvocht.
Echter, ik ben een paar dagen geleden weer begonnen met meer bewegen (niet extreem) om mijn energiepeil weer wat hoger te krijgen. Sindsdien verlies ik weer vers, rood bloed.
Ben ik te snel weer met bewegen begonnen of is dit normaal?
Ik baal er wel van want ik voelde me al meteen beter na het bewegen!

Hoi,

allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je baby.

Het is normaal dat je, als je meer gaat doen, weer helder gaat vloeien. Dat gaat vanzelf over. Hier hoef je je dus geen zorgen over te maken.

Groetjes van marloes

Je moet het een beetje doseren. Gemiddeld duurt het een week of 6 eer de wond in je baarmoeder een beetje dicht is. Door te veel bewegen kan je dat weer 'open halen'.

Ik zou  een beetje rustig aan doen.  Bewegen is wel heel erg gezond en lekker, dus zeker doen, maar luister goed naar je lichaam.
In de eerste weken na de bevalling is het vaak al voldoende om dingen in het huishouden  of wat boodschapjes te doen. Ik ga voor mijn beweging met mijn dochtertje (nu bijna 16 weken) wandelen en dan pikken we meestal wat boodschapjes op (ik woon midden in de stad). Beweging, frisse lucht en wat huishoudelijke taken in een keer.

Groetjes, Marisa

Dankjewel voor jullie antwoorden. Jammer dat ze zo verschillend zijn ;)
Ik heb het gisteren rustig aangedaan en had geen bloedingen tot 's avonds tijdens de borstvoeding. Sindsdien loopt het weer
Maar dat zal wel normaal zijn?

Hoi Twiki,

Het is idd heel normaal dat je nog steeds vloeit (is niet bij iedereen zo), maar je wist al dat het 6 weken kan duren. Ik had ook in het begin zoiets van ow lekker ik vloei niet meer. Maar idd naar een week kwam het bij mij ook terug. Het is echt omdat je meer beweegt...en kan geen kwaad. Het is het schoon worden van je baarmoeder en de wond natuurlijk die er zit van je placenta.

Maar goed, bewegen is goed en lekker, maar je mag absoluut niet zwaar tillen in het begin!! Want dat is absoluut niet goed. Onze Rik is nu 7 weken en met 4 weken was ik al van al het vloeien af. En sinds afgelopen week loop ik pas weer zonder inlegkruisjes,.....dus..

Misschien heb je der ewat aan!

Kuzzz Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi Saskia,
Bedankt voor je reactie! Het is wel een opluchting dat het bij jou hetzelfde gebeurde en dat het geen kwaad kan! Vandaag heb ik weer heel licht gesport en daarna niet gebloed (wel later weer bij de borstvoeding). Zwaar tillen doe ik inderdaad nog niet, maar ik zal er nog meer op letten.
Ik kan niet wachten totdat ik van de inlegkruisjes af ben (en ook weer in bad mag!).

Hoi hoi,

Het vloeien is 'normaal' wat je hebt. Bij de ene duurt het wat langer dan bij de ander. Soms ben je een week niet aan het bloeden, en dan oeps komt het weer.
Ik heb het advies van mijn vk en kh gehad,  zodra het niet overdreven stinkt, dat schijn je onmiddelijk te ruiken, dan is alles goed. Want dan zou het eventueel iets kunnen zijn.
Helaas moet ik je mededelen dat ik mensen ken die wel 8 weken hebben gevloeid. Maar doe wel rustig aan he, niet teveel in het begin, maar lekker verantwoord bewegen is altijd goed! Luister naar je lichaam.

Groetjes Ellen

Terug
Bovenaan