bloedonderzoek n.a.v. dalend HB

Dames,

Ik zit nu al ruim een week met enigsinds spanning te wachten op de uitslagen van een bloedonderzoek. Ondanks 16 weken ijzertabletten slikken en 6 weken foliumzuur wil mijn HB niet stijgen, sterker nog het blijft dalen.
Eindelijk heeft mijn verloskundige mij doorgestuurd voor onderzoek naar het algemene bloedbeeld, B12, sikkelcel en thalassemie. (die laatste twee zijn vrij vergezocht. ik kom niet uit het Middellandse-Zeegebied, het Midden Oosten,   Azië (India, Indonesië) of Afrika)

Deze uitslagen zouden al afgelopen maandag uiterlijk bekend zijn, maar tot op heden heeft mijn verloskundige niets ontvangen. Ik heb gisteren gebeld. Mijn verloskundige heeft heel onbehoorlijk gereageerd! Het kwam er op neer dat ik maar gewoon tot maandag moest wachten en dan weer moest bellen. Dit is al de zoveelste keer dat mijn VK tekenen laat zien dat het hem eigenlijk allemaal weinig kan schelen. Het was eigenlijk de druppel!

Kan ik overstappen naar een andere verloskundige?

Sorry hoor moest het even kwijt!

hoi hoi
volgens mij kun je wel overstappen naar een andere verloskundige.
moet je toch zelf weten.
als die vent nou al zo raar doet zou ik hem met de bevalling niet eens willen hebben.
ik zou het gewoon eens navragen bij je verzekering maar volgens mij maakt het niks uit hoor.
jij moet je er prettig bij voelen vooral bij de bevalling,dat is heel belangerijk.
ik wil je veel succes wensen en laat even weten of je bent overgestapt.
liefs sil

Dank je wel Sillypilly! Ik ga maar direct bellen met mijn verzekering.

Ik moet elke keer zo de neiging weerstaan om op internet te gaan zoeken wat mogelijke oorzaken zijn voor die lage HB en veel belangrijker of het gevolgen kan hebben voor die kleine in mijn buik! Elk bezoek aan de VK duurt hooguit 5 min., omdat de hele wachtkamer vol zit en er vaak dubbele afspraken worden gepland...(het is een maatschap met 3 VK) Ik durf dan ook niet echt door te vragen.

Ik laat weten of ik ben overgestapt!

Bedankt!

ja VK's die van mij was ik ook niet altijd tevreden over gelukkig op het laatst in het ziekenhuis behandeld..dit is echt asociaal die reactie is toch logisch dat he wilt weten.

Ik heb dus altijd een lage HB gehad (zonder zwangerschap) en staalpillen hielpen nooit omdat de echte reden van mijn lage HB was dat ik geen vitamine B12 uit eten kan halen en foliumzuur ging ook slecht, sindsdien krijg ik elke 3 maanden een spuit in mijn kont (met vit. B12) en slik ik 5 mgr foliumzuur per dag (ipv de 0,5 mgr die je met je zwangerschap slikt)

Ik vind dat ze vaak TE snel zomaar ijzertabletten voorschrijven ipv werkelijk onderzoek doen, zeker zoveel weken! vaak heeft het namelijk een andere reden dat die HB laag is en dan helpen ijzertabletten dus niet.

Ik hoop dat ze   erachter komen dat je vit B12 moet hebben dan voel je je zo weer kiplekker is alleen jammer dat je dus al die weken voor   niets shit heb gevoeld dan.\

Het onderzoek duurt trouwens wel lang (bij mij iets over 2 weken) vraag anders bij je huisarts eens na, ik vind een VK dus geen echte dokter en eigenlijk zouden ze geeneens hierover mogen bepalen, ik ga lekker naar mijn huisarts in dit soort gevallen en pak het probleem zelf aan, dat raad ik je aan om te doen...en vooral erbij zeggen dat het nu al weken voortduurt en je bang bent voor de gezondheid van je kindje (niet dat dat er toe doet want die pakt wel wat ie nodig heeft hoor)

Hoi Kimberlijn,

Bij mij is gebleken dat ik drager ben van Thallesemie dit heeft totaal geen invloed op de baby mits je partner geen drager is . Blijkt dat jij drager bent dan zal je partner ook een bloedtest moeten ondergaan voor sikkelcel of thallesemie.

Dit komt zo weinig voor dat je je eigelijk geen zorgen hoeft te maken . Het onderzoek is erg kostbaar en kost ook wel veel tijd (bij mij meen ik 3 weken) Er is op internet heel veel informatie te vinden over het dragerschap .

Het is dan ook erg slecht van je vk om gelijk ijzertsbletten voor te schrijven om de simpele reden dat je als drager niks hebt aan extra ijzertabletten . Ik ben nu 34 weken zwanger en mijn hb is nu 6.2 heel langzaam daalt mijn hb .
Als je ontevreden bent over je vk kan je een klacht indienen en overstappen wanneer jj wilt.

Groetjes Danielle

Lieve meiden,

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik heb net met de assistente van de huisarts gesproken. Zij gaf aan dat ik altijd het recht heb om over te stappen, ze heeft zelfs een VK aanbevolen. Zij gaf ook aan dat de VK contact op moet nemen met het ziekenhuis, omdat de resultaten nu echt wel bekend zouden moeten zijn.

Ik durf zelf niet te bellen (oh wat triest zeg) dus nu belt mijn vriend de VK.

Het hielp ook niet echt dat ik eergisteren de hele dag in het ziekenhuis heb rondgelopen voor mijn nier en blaas. Ik heb schijnbaar erg lang met een blaasontsteking rondgelopen, waarschijnlijk is het een nierbekkenontsteking geworden. Deze is gelukkig wel weg, maar alles is erg geirriteerd.   Ik heb maar één nier en die moet al flink hard werken dus die heeft het even niet erg leuk! Doet erg veel pijn, met name als ik net naar het toilet ben geweest. Dit plus die hormonen en mijn VK... Nou toen kwamen de waterlanders...haha

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik begon me een beetje een aansteller te voelen eigenlijk......

liefs,

Kimberlijn

Dat is misschien al 1 ding verklaart als ik met een ontsteking rondliep zoals de vorige keet met een longontsteking en oorontsteking in mijn zwangerschap daalt mijn HB ook als een gek toen ik weer "gezond" was kroop ie weer omhoog.

Snap wel dat je niet goed zelf durft te bellen hoor, ik heb normaal alitjd mijn mondje bij maar toen ik zwanger was kon ik me soms zo hulpeloos voelen dat ik niets durfde (of juist opeens uit mijn slof schoot)

Ik hoop dat je snel meer weet en je lekker voelt bij een andere VK  

Terug
Bovenaan