Bloedonderzoek?

Hallo,

Ik heb inmiddels 5 IUI gehad (2x zwanger, maar helaas 2x miskraam (laatste was 31-12)). Nu krijgen we een uitgebreid bloedonderzoek. Testen van chromosomen en iets van bloedstolsels ofzo.

Als alles goed is daarna weer 3x IUI. Dacht dat ik naar IVF zou gaan, maar we gaan door met IUI. Het nadeel is nu dat we 3 á 4 maanden moeten wachten op de uitslag, voordat we weer verder kunnen.

Wie heeft dit ook gehad? En waarom duurt dat allemaal zo lang om te testen?
Doegg

Hoi,

ik heb ook onlangs samen met mijn man een chromosomenonderzoek laten doen. Maar wij zouden toch gewoon starten met IVF indien de uitslag er nog niet zou zijn. Dus wij dachten prima, we zien wel. Tot onze stomme verbazing kregen we de uitslag al na 5 weken en alles was ok!! (ik heb ook in 3 jaar tijd 2x een mk gehad namelijk)...

En die bloedstolsels dan controleren ze of je trombosegevoelig bent en hoe je bloedstolling is...denk dat je dit bedoelt. Van dit onderzoek was bij mij binnen 2 weken al de uitslag bekend, ook dit was gelukkig goed.

Ze gaan bij jullie verder na deze onderzoeken met IUI omdat je hiermee dus al 2 x zwanger bent geraakt. Dit is voor jou als vrouw namelijk veel minder belastend dan een IVF traject (en dit kan ik uit ervaring zeggen!). Dus als het alsnog lukt met IUI is dat super natuurlijk..

Ik snap je frustratie wel hoor, wij lopen hier ook elke keer tegenaan, je wilt zo graag NU zwanger raken en blijven dat elke maand die je moet wachten een ramp is...

Maar meid tis voor het goede doel! Hopelijk kunnen ze de test snel starten en krijgen jullie goede uitslagen!

Succes,

gr Yosha

Het is niet ongewoon dat je na 3 IUI niet meteen doorstroomt naar IVF.
Ik ken iemand die zeker 6 keer IUI heeft gedaan. Ook mijn gynacoloog stelde 6 keer IUI voor - daarna als we drie jaar bezig zouden zijn - zouden we in aanmerking komen voor IVF.

Vraag het gewoon na bij je gynacoloog zou ik zeggen.
Ieder geval is weer anders en hoewel ik kan begrijpen dat het frustrerend is dat alles zo langzaam gaat..... de arts maakt die keuzen niet voor niets. Ieder stapje verder op de route is weer meer belastend voor je zowel lichamelijk als emotioneel.

Hoi Yosha,

Die 2 onderzoeken bedoel ik inderdaad. Alleen ze vertellen vaak een hoop in het ziekenhuis en zodra ik naar buiten loop, ben ik heel veel gewoon weer kwijt. Heel erg irritant!

En inderdaad zal IUI veel minder belastend zijn, maar het enige waar ik me nu op focus is de slagingskans. En in Leiden is kans IUI 12% en kans IVF 45% kans. Dus....
Dan maar ff pittig en zwanger! Misschien allemaal niet zo logisch en misschien valt IVF zwaar tegen, maar ik zie alleen maar MEER KAns.
haha

Maar wel bedankt voor je uitgebreide antwoord, want nu weet ik het weer een beetje waar het voor was. In ieder geval die bloedstolsels en trombose, dat heeft ze idd verteld.

Jij ook sterkte! En vooral succes!!

Hoi Imawu,

Ik heb al 5x IUI gehad en dacht er nog eentje te krijgen. Ik dacht namelijk dat 6 het maximum was.
Maar inderdaad blijkt dat niet zo te zijn. Dus nu 3 maanden pauze en dan nog 3x IUI!

Het nadeel vindt ik dat ik me al zo oud voel. Volgende week 34 alweer en het leeftijdsverschil met mijn zoontje wordt ook steeds groter. Dus (maar dat geldt voor alle meiden hier natuurlijk) ik wil NU !!!

Jullie ook succes en maar duimen dat het een goed jaar wordt!

Ook wij hebben eerst 6iui's gehad alvorens we over gingen op IVF en dit doen ze inderdaad niet voor niks omdat al die hormonen niet goed zijn voor je lichaam.Bij iui krijg je ook hormonen,maar wel in mindere maten.
Ik snap dat je zoiets hebt van hoe eerder hoe beter,want je hebt alles voor je wens over,maar ik lees dat je wel 2x zwanger bent geworden door iui en dat houden ze in het zh voor ogen.
Bij IVF is kans op zwanger raken ook maar 15 tot 20procent geen 45 hoor.

Wij zijn uiteindelijk na 6iui's en 3x IVF zwanger geraakt.

Terug
Bovenaan