bloedprikken / nekplooimeting.

misschien ligt het aan de regio maar toen ik de 1e keer zwanegr was kon ik gewoon bloedprikken en de nekplooimeting doen, dat zat toen in de verzekering. nu zei het ziekenhuis bij mijn laatste echo van 19 maart dat het tegenwoordig betaald moet worden. nou ja. welke oen van de overheid haal het bloedprikken en de nekplooimeting nou uit de verzekering jonge jonge jonge.

wij laten het gewoon uitvoeren het kost ons dus wel 160 euro. misschein de nekplooimeting wel dubbel omdat we 2 kindjes krijgen.

is dit bij jullie ook zo of zal eht echt regio gebonden zijn.

bij mijn 1e zwanger schap was een collega uit een andere stad ook zwanger en moesten hun het betalen en wij niet . nu is het precies omgedraait.

heel vaag.

x martina

Hai Martina,

Nou gisteren ben ik voor het eerst naar de verloskundige geweest, met al ipv 10 al 12 weken zwanger te zijn, dus ik had gister ook die nekplooijmeting gedaan en het kost mij ook 130 euro.
Dat moet je betalen denk ik omdat het normaal gesproken ook niet echt nodig is om te doen, tenzij je wat ouder bent of je hebt in je familie iets. Ik had geen van beide maar ik wilde het gewoon voor de zekerheid weten, trouwwens ik woon in Capelle ad ijssel,bij rotterdam.
xxxxx en   succes! Met jjee2 mooie kindjes!

Hoi Meiden

'Het klopt dat je deze tests nu zelf moet betalen, maar ik zou zeggen stuur de rekening naar je verzekering, de meeste aanvullende verzekeringen betalen gewoon een groot deel terug. Succes ermee.
(Ik heb de meting en bloedtest aankomende maandag ben dan 12 wkn 4dgn)

Groetjes Natalie

ik ga maandag ff bellen met de verzekering. kijken wat ze terug geven.

en ik vind vooral de nekplooimeting echt heel belangrijk, zeker als ik er 2 krijg. ik wil echt zeker weten dat alles goed is met de kindjes.
ik zou hete cht heel erg vinden als ze voor de rest van hun leven door weet ik veel wat pijn moeten gaan lijden. ik zie het genoeg op mijn werk bij oudere mensen die hele dag op bed liggen door een ziekte. dat is echt geen pretje.

gr martina

He meiden,

ik ben vrijdag bij de verloskundige geweest en zij legde mij uit (zonder dat ik ernaar hoefde te vragen) dat die meting alleen vergoed wordt als je een medische indicatie hebt, dus als syndroom van Down in je familie voorkomt, of als je dus wat ouder bent en zwanger. Ik vroeg toen hoe het zat als later blijkt dat er toch wat mis is, en dan krijg je het alsnog vergoed, omdat je dan dus alsnog medische indicatie hebt.
Wij doen het niet, ik kan die 130 euro wel beter gebruiken en wij laten een kindje hoe dan ook niet weghalen, wat er ook aan de hand is, het is welkom. We zijn als maatschappij een beetje van: dan heeft iemand geen leven, maar dat slaat nergens op. Een vriendinnetje van m'n zusje werd geboren met een open ruggetje en heeft altijd in een rolstoel gezeten, (nu overigens nog, uiteraard), maar dat is een hardstikke leuke meid.... Moet je voorstellen dat haar moeder had gezegd: nou, die laat ik weghalen...
En ik had vroeger in de straat een speelvriendje met syndroom van Down, hardstikke lief joch...
Ik zeg altijd maar; op het moment dat het gebeurt, dan ga je ervoor en heb je er gewoon de kracht voor. Vooraf denk je altijd dat de dingen te moeilijk zijn, maar op het moment zelf valt het alles mee en krijg je voldoende ondersteuning. Ik zou voor geen goud het oordeel willen vellen dat een kindje met een bepaalde afwijking niet geboren 'mag' worden. Ik ben met mijn mogelijkheden niets meer waard dan een volledig gehandicapt mens...

Ik heb gisteren mijn controle voor 10 weken gehad. Wij hebben ervoor gekozen om geen nekplooi meting te laten doen. We hebben dit bij de eerste 2 ook niet gedaan en ik zeg niet dat het een garantie is dat er niets gebeurd, maar onze gedachte er achter was wel: Wat doe je als de uitslag positief is? Laten we het dan weg halen?

Het is niet dat we het geld er niet voor over hebben hoor. De screeningsecho wordt overigens wel gedaan......

Claudia

Terug
Bovenaan