Bloedprikken voor Hormonen

<p>Goedemiddag meiden!</p><p>Ik heb een vraagje, en wellicht dat er meer mensen in hetzelfde schuitje zitten. Ik heb (na wat vertraging door Corona) eindelijk mijn intake gehad op de fertiliteitspoli van het ziekenhuis. Nu moet ik "na de eisprong" bloed laten prikken voor hormoonwaardes. Ik meen voor progesteron. Maar hoe lang na de eisprong moet dat eigenlijk? Iemand hier ervaring mee? Ik vind op internet dat het een week na eisprong moet, maar zou het bijvoorbeeld ook 5 dagen, of 9 dagen dpo mogen?</p><p>Liefs,</p>

Hoi Amarylles,
Ik moest dit altijd een week na de ovulatie prikken. Dan zou je progesteron gehalte op een bepaald level moeten zitten, dat je ook de conclusie kan trekken of je wel of geen goede eisprong hebt gehad.
Mijn zkh hanteert waardes boven de 20 (dan heb je een goede eisprong gehad). Maar dit verschilt per ziekenhuis volgens mij!

Dank voor je reactie! Hoe wist jij dat je exact een week na eisprong zat? Je hebt natuurlijk wel je ovulatie test.. maar dan kan alsnog je eisprong 1 of 2 dagen erna zijn... 

Ik moest ook 7 dagen na de eisprong prikken. Kreeg een echo waarop ze konden zien wanneer hij (ongeveer) springt en dan thuis doorgaan met ovulatietesten. Het is dus ongeveer 7 dagen na de eisprong (kan ook 6 of 8 dagen zijn dus)

1 week na de eisprong en het moet boven de 20 zijn. Eerder zou ik niet doen want dan is je progesteron nog niet hoog genoeg. Ik zou 2 dagen na je positieve ovu test beginnen met tellen dan zit je altijd goed 

ook hier idd een week na eisprong. Sowieso zelf via ovulatietest bijgehouden, maar had ook zelf om monitoring gevraagd, waardoor zij ook aangaven wanneer ongeveer de eisprong zou zijn.
Echter belangrijk om toch te testen wanneer je ei is, want ze dachten bij mij dat mijn eisprong de volgende dag zou zijn, ze zijn toen gestopt met monitoren en toen kwam mijn eisprong pas 5 dagen later.

Ik moest dat op dag 8 na mijn eisprong piek en dan meten ze inderdaad je progesteron en bij mij ook op chlamydia  en daarna een gesprek gehad en een inwendige echo om te kijken of er was met de eileiders of baarmoeder was nu wachten op de menstruatie en eigenlijk liever niet masr zodra het doorbreekt moet ik gelijk bellen en gaan ze mijn eileiders doorspoelen omdat ik een korte lutele fase heb van 11 of 12 dagen 

Terug
Bovenaan