bloedprikken

A

Anoniem

Guest
Hallo dames

Heeft er iemand nog tips?

Ben dinsdag bij de verloskundige geweest en daar moest bloed geprikt worden.
Maar aangezien ik heel erg moelijk te prikken ben,heb ik er behoorlijk wat angst voor gekregen.
De assistente heeft in iedere arm 1 keer geprikt omdat ze mij verder niet wilde pesten,maar tevergeefs.
Nu moet ik straks naar het ziekenhuis om te laten prikken.
Een vriendin gaat mee en ik heb mezelf beloofd dat we daarna lekker een broodje gaan eten ergens.
Maar deze gedachten stellen mij toch niet gerust.

Heeft iemand tips om het zo rustig mogelijk te ondergaan?

Alvast bedankt.

Liefs Petra

Hoi,

Een goede vuist maken zodat ze je ader goed zien en snel en goed kunnen prikken. Als je een ervaren prikker hebt dan voel je er echt niks van hoor! Enne ogen dicht en even aan iets anders denken helpt je misschien ook wel. Dan heb je niet door wat ze doet.

Succes!
gr.Ing

Hallo,

Ook ik ben moeilijk te prikken, heb op de oppervlakte hele dunne vaten.
Ik zeg het van te voren even dat ik moeilijk te prikken ben. Meestal pakken ze dan de dunste naald en schenken extra tijd aan het zoeken naar een bloedvat.
Meestal gaat het dan ook goed en heb ik er geen last van.

succes ermee!   jmak

Dankjewel voor jullie reacties.
Vuist maken helpt vaak niet zodra mijn aderen die naald zien schieten ze weg hahahahahaha.
Ik doe in ieder geval mijn ogen dicht of kijk naar mijn vriendin die wil nogal eens gek doen,vandaar dat ik haar mee neem dat leidt misschien wel af.
Ik laat het straks wel weten hoe het gegaan is.

Ik voel me vaak heel stom hoor,ben je 25 en bang voor bloedprikken.
Ik hoop dat ik een aardige prikker krijg dat helpt al wel wat.

Petra

bij mij hebben ze een keer heel rustig gezocht waar mijn aders zaten..
bij mij komt er namelijk geen ader boven en moeten ze het op gevoel doen...
aangezien ik doodsbang ben van spuiten vond ik dat heel fijn.
Nu kan ik zelf aangeven dat ze rechtsbuiten in mn arm zitten.
En vooral ALTIJD melden dat je bang bent ... dan zijn ze wat milder en wat kalmer :)

PS. bij mij mag ook geen arts is opleiding of iets dergelijks spuiten hahaha die doenhet altijd fout hahaha erg he !!!

Succes ermee !!

Liefs Esther

hoi meid,

ik weet precies wat je bedoelt!! ook ik ben een hele moeilijke prikpatient,
mijn aders liggen zo diep dat de verloskundige er 15 minuten over heeft gedaan om mijn bloeddruk te meten..
en zoals ik had voorzien ging met bloedprikken precies hetzelfde, ze kon geen aders vinden en bond ze dat touw om mijn am en begon te kloppen zodat er aders naar boven kwamen.. maar helaas alleen hele dunne ( haar naald paste er niet eens in )
dus andere arm weer hetzelfde verhaal, dus heeft ze een heel klein naaldje gepakt de buisjes lopen dan minder snel vol, maar gelukkig kreeg ze de buisjes eruit wat ze moest hebben, anders moest het weer opnieuw, maar zij bleef de hele tijd tegen mij praten en ik keek haar aan en dat hielp wel,

Liefs Iris

quote: Esther84 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('21-06-2007 10:10:45'));

PS. bij mij mag ook geen arts is opleiding of iets dergelijks spuiten hahaha die doenhet altijd fout hahaha erg he !!!

Succes ermee !!

Liefs Esther

Helemaal niet met je eens, vaker zijn die voorzichtiger en liever dan de artsen in het algemeen, ik moest eens een blaasonderzoek doen en die arts was toch aan het kloten met de catheter terwijl er een broekkie in opleiding aankwam en vroeg of hij het mocht doen en die zat er binnen 1 seconde pijnloos in (die zijn vaak gewoon wat minder stug)

Ja hoe nerveuzer je bent des te moeilijker je aders te vinden zijn. Dus probeer toch te ontspannen (evt boekie, gameboy bij of inderdaad een vriendin)

Terug
Bovenaan