Bloedprikken

Hallo meiden,

Even een vraag van mij. Ik ben afgelopen vrijdag gecuretteerd en nu even een paar dagen thuis. Emotioneel vind ik de tweede mk zwaarder maar heb het idee dat de meeste tranen er nu wel uit zijn. Mijn gyn. had over de oorzaak van een mk dat het misschien wel de schildklier kon zijn(nu hoeft dat helemaal niet er zijn tig redenen of geen redenen voor een mk). Nu hebben meer mensen in mijn familie last van de schildklier. Nu mag ik me laten prikken op de schildklier. Ik heb het idee dat ik iets aan doe. Pas na 3 mk gaan ze in het ziekenhuis onderzoeken doen maar nu heb ik toch beetje het idee al wordt er al iets uitgesloten of niet. Hebben meer meiden hier ervaring mee.
En Monique2, ze hebben mij verteld dat een vrouw 84% kans heeft op een goedlopende zwangerschap na 1 mk daalt dat percentage naar 75% en na 2 mk naar 70% en naar 3 naar 65%. Natuurlijk is de kans nog steeds het grootst dat het wel goed afloopt maar het percentage daalt toch vrij snel. Dit even de uitleg n.a.v. eerdere mail. Hoe gaat het verder met je. Zit af en toe bij mijn ouders online.
Gr. Biate en tot horens.

Hoi Biate,

Ben blij even wat van je te horen, moest wel aan je denken de laatste paar dagen. Ik hoop aan de ene kant dat ze wel wat zullen vinden, dan kun je er ook wat aan doen en dan heb je er de volgende keer ook iets meer vertrouwen in.

Heel veel liefs en sterkte, wanneer krijg je de uitslag? Doe maar lekker ff rustig aan he!

Liefs Po

Hoi Biate,

Gaat het een beetje met je na die rottige tijd? Ik hoop voor je dat je weer lekker in je vel komt te zitten maar neem vooral de tijd.

Wat betreft de schildklier afwijking:
Een schildklier afwijking is inderdaad erfelijk. Ik ben hier een aantal jaren geleden ook op onderzocht omdat ik nogal aan de moeie kant was en mager. Mijn moeder heeft ook een afwijking dus was een logische conclusie. [Nu bleek ik het niet te hebben maar mij werd toen verteld dat het bij een eventuele zwangerschap inderdaad veel problemen kan geven omdat je schildklier je hormonen erg in de war kunnen sturen en inderdaad een misrkaam kunnen bevorderen. Indien dit het geval bij jou zou zijn is dit met medicijnen heel makellijk op te lossen. Erg lief dat ze alvast wat onderzoeken willen doen en misschien helpt het jou ook op weg als er inderdaad een oorzaak gevonden kan worden.

Succes ermee en een knuffel.

Corina

Hoi Biate,

Leuk om even wat van je te lezen.
En dat je bij je ouders kunt internetten ntuurlijk.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het je een goed gevoel geeft dat ze gaan bloedprikken.
Het idee dat er wat gedaan word is zo-ie-zo al positief.
Bedankt voor je uitleg over de percentages.
We blijven hopen dat het goed gaat komen hoor!

Ik ben de afgelopen 3 dagen in het ZH geweest.
Maandag bloed gegeven voor het chromosomen onderzoek.
Dinsdag voor de na-controle.
Ik was eigenlijk bij Dr v.G maar het spreekuur werd overgenomen door Dr O.....
Had ik weer, niet fijn dus.
Vandaag ben ik weer naar het ZH geweest en nu hebben ze twaalf buisjes bloed getapt.
Stollingsonderzoek en w.s meer.
Maar dat is mij gisteren niet duidelijk gemaakt.
Normaal kan dit onderzoek ook pas 10 weken na de miskraam[volgens mijn gyn. en hier lees ik dat ook]
Maar Dr o dacht daar dus anders over.

Je hebt gelijk dat je even thuis zit.
Het is ook niet niks allemaal.
Goed om jezelf denken.
Ik ben ook nog steeds thuis.
Vanmiddag wel even op het werk geweest en v.w ga ik weer beginnen.
Ik heb trouwens morgen een sollicitatie gesprek voor een andere locatie [binnen de stichting]spannend dus.
Maar wel een goede afleiding.

Ik heb nog even gevraagd of je ook een verhoogde kans op een miskraam hebt , direct na een miskraam.
Volgens de gyn. was dit niet zo.
Is ook weer fijn om te horen toch.

Wanneer mag je komen voor te prikken?
We horen het wel.
Sterkte met het verwerken van dit verdriet.
Dikke knuffel, Monique2

Terug
Bovenaan