Hey hoi,
Na jouw berichtje te hebben gelezen afgelopen week ben ik eens op internet gaan kijken naar het fenomeen stollingsafwijkingen. Daar heb ik dingen gelezen die erg overeen kwamen met mijn situatie. Door stollingsafwijkingen ontstaat als het ware trombose in de navelstreng, waardoor er niet genoeg bloed en dus ook zuurstof naar het vruchtje komt. Stollingsafwijkingen zijn vaak erfelijk, maar dat hoeft niet. Er zijn verschillende typen, waarvan bekend is dat de factor 5-Leiden heel vaak voorkomt en dat vrouwen die dat hebben 50% meer kans hebben op een miskraam.
Als trombose in je familie voorkomt zullen ze je extra goed in de gaten houden tijdens je zwangerschap.
Verder heb ik ook iets gelezen over tussentijds bloedverlies in je cyclus, dat dit ook iets te maken kan hebben met een stollingsafwijking.
Dat is voor mij heel herkenbaar. Ik ben daarvoor al eens onderzocht, maar er is nooit iets gevonden. Ik heb zelf heel sterk het gevoel dat dit bloedverlies nauw in verband staat met de problemen in de zwangerschap. Ik heb in mijn cyclus altijd de week voor mijn menstruatie tussentijdse bloedingen, oud, donkerbruin bloed. Tijdens mijn vorige zwangerschappen had ik dit ook altijd, bijna onophoudelijk.
Herken jij dit ook?
En nu lees ik bij jou dat bij jou het vruchtje ook in de 8e week stopt met groeien? Bij mijn eerste MA is het vruchtje gestopt met 8 wk en 2 dagen en bij de 2e MA stopte het bij 8 wk en 4 dagen.
Hoe meer ik lees, hoe meer ik er van overtuigd raak dat dit ook bij mijn situatie past. Zeker weten doe ik het niet en ik moet maar gewoon afwachten tot ik vrijdag de gyn heb gesproken, maar door wat ik nu van jou lees, weet ik dat er in dit geval in ieder geval iets aan te doen is. En natuurlijk is het het allerfijnst als er helemaal niets aan de hand is, maar aan de andere kant, als er een oorzaak is, met een oplossing, dan kun je zelf weer wat meer vat krijgen op de situatie en daar heb ik eigenlijk ook wel behoefte aan.
Ik wens jou heel veel succes en als ik meer weet dan laat ik t je weten!
Liefs, Karin