bloedstolseltje in de luier

In 3 van de zes luiers van de afgelopen 2 dagen vond ik kleine bloedstolseltjes. Zo groot als een speldenprik, dus ik maak me niet echt veel zorgen, maar ik ben benieuwd of iemand dit herkent. Mijn zoontje is 13 weken oud, krijgt borstvoeding, groeit als kool en ik steeds zeer tevreden. Hij lijkt geen last te hebben van de ontlasting. Heeft iemand advies? Dank!

Hoi,

Komt me bekend voor,  onze beide kinderen hebben dit gehad. Bij de eerste ben ik naar de dokter geweest en is het uitgebreid onderzocht (waren kleine fisuurtjes(geen idee of je dat zo schrijft) dat zijn kleine wondjes rondom de anus je ziet ze niet. Goed smeren met billenzalf. Ook de tweede heeft het gehad en ben toen niet meer naar een arts geweest het ging ook vanzelf weer weg. Ze kregen trouwens beide borstvoeding en hadden ook heerlijke spuitluiers dus ik denk dat het daardoor wat geirriteerd is geraakt.
Het kwam soms zomaar 2x keer per dag bijv en dan was het ook zo weer een tijdje weg. De jongste(8mnd) krijgt nu naast BV ook bijvoeding, haar ontlasting is nu gewoon stevig en heb het sinds die tijd  nooit meer gezien.
Vertrouw je het niet dan  even je huisarts bellen.

Groetjes Marian

Terug
Bovenaan