Bloedsuiker waarden

Ik was gisteren bij de vk ( echo was prima en ben 12 weken en 4 dagen, dus van 10 juli nu naar 9 juli)

Hij vond de bloedsuikerwaarde van 6,4 net iets te hoog. Hij hield 6 aan als grens. Nu ben ik op internet aan het rondneuzen maar daar wordt overal 8, soms ergens 7 als gezonde bovengrens gezien. Dus ik vraag me af waarom die 6,4 te hoog is.

Ik heb een zelf-tester thuis, en mat vanmorgen nuchter 4,3 wat prima is en na het eten 6,9.
Is er iemand die hier wat van weet?

Ik weet niet hoe het zit met zwangere vrouwen maar indd, tussen 4 en 7 mmol is 'gezond' om het maar zo te zeggen. Misschien wilt hij geen risico lopen? Want je zit wel tegen de boven grens aan.. Maar wat gaat hij nu doen? Leuk dat ie zegt dat hij het te hoog vond maar verder?

Had je al gegeten op dat moment of er vlak voor? Want dan kan de bloedsuiker spiegel ook wat hoger zijn...

Wat ik van school uit heb meegekregen (was nog in 2007 weet ook niet hoe dat geld bij zwangere vrouwen) is dat we bij "normale mensen" uit moeten gaan van waardes tussen de 4 en 6 mmol nuchter en niet meer dan 11 mmol na een maaltijd.

Benieuwd wat je VK verder gaat ondernemen nu.

Mijn vk wil ook een extra test doen, terwijl mijn bloedsuiker op 5.1 zat (nuchter...).

Bij mij doen ze het uit voorzorg. Puur alleen omdat mijn BMI aan de hoge kant is (ik vind het een beetje onzin om dat alleen op de BMI te baseren, maar goed.

Wat ze bij mij gaan doen is dat ze een keer extra bloed willen prikken rond de 20 weken en nog een keer rond de 30 weken.

tussen 4 en 7 mmol/l is gangbaar voor een niet zwanger, dus ik denk ook voor een wel zwangere dat dat goede waardes zijn, zou me er vooral nog niet te druk om maken hoor.
4.3 nuchter en 6.9 na het eten zijn keurige waardes, snap niet waar je vk moeilijk over doet.
groetjes

Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap rond de 30 weken last van een te hoge suiker, ik moest toen regelmatig bloed laten prikken en ook ben ik naar een dietiste geweest die me had gewezen waar ik op moest letten. Voor nu ben ik dus voorbereid!
Maar het klopt idd dat je suiker niet boven de 6 mag zijn, dit is alleen voor zwangeren zo, anders is het idd niet boven de 8. Ze willen geen risico's nemen.
Ik moest vooral letten dat ik gelijkmatig over de hele dag at en dus ook letten op zoetigheid.
Voorbeeld:
's ochtends normaal ontbijt met glas melk
rond 10.00 uur fruit oid
rond 12.00 uur 2 boterhammen met drinken
14.00 uur 1 boterham of koekje
16.00 uur fruit oid
18.00 uur warm eten
20.00 uur toetje
verder veel water of thee zonder suiker drinken en natuurlijk evt iets anders (mits het niet te veel zoetigheid is)
Dit hielp mij erg goed, ik kwam weinig aan in mijn zwangerschap en had mijn bloedsuiker snel onder controle.

Veel succes!

Ik word ook extra geprikt op suiker de volgende keer bij de vk, dit ivm een te hoog BMI, mag hierdoor niet eens thuis bevallen, maar ach wil toch in t ziekenhuis bevallen.

Maar zoooo raar, in t ziekenhuis is nog nooit een opmerking gemaakt over mijn gewicht (ben t afgelopen jaar maar liefst 16 kilo aangekomen door alle gebruikte hormonen) en nu de eerste keer bij de vk direct een stempel erop..nou ja tis niet anders. Word gelukkig nu wel extra gecontroleerd op suiker en hoge bloeddruk..

Terug
Bovenaan