bloedsuikerspiegel..........

Hoi hoi,

Sommige van jullie vertellen dat je baby vanaf het begin al snachts door slaapt,maar bij de geboorte van onze dochter(bijna 2 jaar terug)hoorden we dat je een baby niet mag laten doorslapen.
Vanaf de geboorte mag hij max.6 uur zonder voeding,anders heb je kans dat de baby ivm een te lage bloedsuikerspiegel in een coma raakt.
Als je baby 3 a 4 weken is dan mag hij/zij max. 8 uur zonder voeding,maar ook dat ligt weer aan het gewicht op dat moment.
We hebben nu 8 kinderen,maar we hoorden het pas bij de vorige geboorte,ik schrok er best wel van en wil het risico niet lopen dat mijn kindje wel iets overkomt,dus ik houd me er absoluut aan.
Wisten jullie dit ook?

liefs Caro

Bij mijn oudste werden we in de kraamweek 's ochtends wakker en realiseerden ons dat ze nog niet om voeding was gekomen. We hebben haar wakker moeten maken, want uit zichzelf was ze inderdaad dieper weggegleden... Bij de tweede hebben we de wekken gezet 's nachts. Maar in de kraamweek van de 2e mocht ik er al 8 uur tussen laten zitten. Niet dat ze dat redde, maar het mocht van de kraamhulp.

Hoi Caro,

Ja, ik had het al gehoord. Het schijnt dat de kans op wiegendood dan (iets) groter is.

Lees ik nou goed dat je 8 kinderen hebt? Gewoon uit nieuwsgierigheid (zeg het maar als het me niets aangaat), maar hoe krijg jij in vredesnaam alles geregeld? Het lijkt me heerlijk een groot gezin en ik ben best georganiseerd, maar het lijkt me wel ontzettend moeilijk! Maar wel genieten, als je al die kinders samen ziet spelen lijkt me... En ik ben nog jong dus wie weet (geen 8, maar misschien 4).

Groetjes,

Eveline

Hoi Caro,

de eerste nacht wist ik dit idd niet en ik liet Laura (2900 gram) dus 9 uur doorslapen. De volgende morgen kreeg ik onmiddellijk op mijn donder van de vk!!!!! (Had ze me dat een dag eerder maar moeten vertellen.) Daarna maakte ik haar braaf na 6 uur wakker en na 5 weken liet ik haar gewoon zelf komen. Ik moet er wel bij zeggen dat ze bijna niet dronk om 5.00 uur in de morgen, ze vond het gewoon te vroeg! Maar ja, dat noem ik ook doorslapen voor zo'n kleine baby.

Groetjes Ilona

Toen ik thuiskwam uit het ziekenhuis stond de kraamhulp meteen klaar en die heeft het eigenlijk meteen uitgelegd... We hadden een soort zorgdossier waar ze dingen voor ons in opschreef en wat ze altijd deed was de tijden opgeven waarop we hem eten moesten geven. Ze heeft gezegd dat hij maximaal 6 uur zonder eten mocht en dat we dus de wekker moesten zetten... Was niet nodig, Christian kwam zelf wel. De eerste nachten die ik doorslapen heb genoemd waren van 23:00 tot 5:00, dus netjes 6 uur. Maar toen was hij 3 weken en mocht er inderdaad alweer 8 uur tussen zitten.
Dus ja, dat wist ik de eerste dag...

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar het is toch vreemd dat er bij al die kinderen nooit een kraamhulp er iets over heeft gezegd...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (9 weken)

He caro, is het bij jou wel eens voorgekomen dat een baby van 4 weken langer dan 8 uur sliep achter elkaar??? mijn cdochter van 6 weken slaapt er maximaal 4.....

Maar 8 kids, lijkt me zwaar, maar wel erg leuk, vertel je eens een keer wat meer?! Hoe oud zijn ze????? Ben erg nieuwsgierig.....

Yvonne

hallo,

goh dat wist ik helemaal niet! heeft de kraamzorg helemaal niks van verteld!
Je schreef dat ze  met 4 weken acht uur mogen slapen! maar blijft dat dan zo. onze thom van 7 weken heeft vanacht van 10 uur tot half 9 geslapen!!!
lijkt me dan wel lang!

groetjes Anneke

quote: yvonne1975 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('25-04-2007 00:00:49'));

He caro, is het bij jou wel eens voorgekomen dat een baby van 4 weken langer dan 8 uur sliep achter elkaar??? mijn cdochter van 6 weken slaapt er maximaal 4.....

Maar 8 kids, lijkt me zwaar, maar wel erg leuk, vertel je eens een keer wat meer?! Hoe oud zijn ze????? Ben erg nieuwsgierig.....

Yvonne

Hoi Yvonne,
Je zult er raar van opkijken als je eens wist hoeveel baby`s al zolang doorslapen hoor!En veel van hen(ouders)weten niet dat dat dus niet mag/kan!
En 8 kinderen is echt niet zwaar hoor hahaha,tis een erg gezellig stel bij elkaar,ja ok je hebt je drukken momenten maar vooral je gezellige momenten,ik zou niet anders meer willen.
De oudste is 15(jongen)dan een jongen van 12,dan 5 meiden in de leeftijd van 10jr,7jr,5jr,4jr,en 1jr en dan onze jongste spruit van 3weken een jongen.
Als je nog meer wilt weten of je hebt nog vragen dan hoor ik dat wel hahaha

groetjes Caro

Terug
Bovenaan