Bloedtest / zwanger of niet?

<p>Goedenavond!  </p><p>Woensdag een bloedtest gehad, daaruit kwam dat ik niet zwanger ben. </p><p>Echter heb ik rond de 14e mijn eisprong gehad en zou ik dus zondag ongesteld moeten worden.</p><p>Kan ik nu alsnog wél zwanger zijn? Ik hoop het namelijk wel, maar ik heb er geen ervaring mee met bloedtesten enzo. </p><p>Ik ga morgen ochtend een zwangerschapstest doen. <br />Liefs</p>

Waarom heb je 10 dagen na je vermoedelijke eisprong een bloedtest gehad? Het kan heel goed zijn dat je innesteling dan pas net begint, en er dus nog geen hormonen in je bloed zijn. Het kan zelfs tot een tijdje na NOD duren voordat je voor het eerst positief test, al is het soms ook mogelijk om een week voor NOD al positief te testen. Het verschilt nogal per zwangerschap wanneer je voor het eerst positief kan testen.

Hopelijk is het snel raak!

Alles kan natuurlijk, maar het zwangerschapshormoon hcg stijgt in principe vanaf de 3e zwangerschapsweek. Dus vanaf een week na de ovulatie. Als je 1,5 week na je ovulatie niet zwanger bleek via de bloedtest, lijkt de kans me klein dat je zwanger bent.
Maar ja, alles kan, dit is het gemiddelde, dus ik hoop voor je dat ik niet gelijk heb, je niet een ‘gemiddelde vrouw bent’ en dus over een paar dagen toch een positieve test hebt :) 

Tsja zo vroeg zal er mogelijk nog geen hcg te meten zijn, dus lijkt t me logisch dat daaruit niks blijkt. Daarom zeggen ze testen vanaf de dag dat je ongesteld moet worden. Alles kan dus nog denk ik.

Terug
Bovenaan