Bloedverdunners tijdens de zwangerschap????

Hallo zal me even voorstellen,      
ik ben nelke en heb een zoontje van 6 jaar, hierna heb ik 4 miskramen gehad. Nou heb ik gisteren een test gedaan en test POSITIEF. Gelijk naar de  arts gebeld en nou moest ik met bloedverdunner spuiten beginnen omdat mijn gromosomen onderzoek uit wees dat ik zwak positief was kent iemand dit???  

Hoi Nelke.

Allereerst gefeliciteerd joh met je zwangerschap!!!!
Wat geweldig om weer een positieve test in je handen te hebben.
Hoop voor je dat het deze keer goed gaat, na 4 miskramen mag dat ook wel een keer zou je denken.
Leuk ook voor je zoontje van 6.
Ik heb geen ervaring met bloedverdunners tijdens de zwangerschap, maar hoor wel positieve verhalen hier ver.
Heb je al eens op google gezocht naar meer onfo??
Ik zou het zeker aan grijpen en onder deskundige begeleiding kunnen ze het verder goed in de gaten houden.
Je schrijft dat je huisarts ze voor schrijft, je zou een kunnen vragen of je naar een gyn mag om te kijken hoe die er over denkt in jouw situatie.

Sterkte hoor met alles maar boven al geniet van je zwangerschap!!!!!
Gr. Ccor.

Hoi Ccor ,
Dit gebeurt idd allemaal via de gynec.
Bedankt voor je reacrieik ga zeker even zoeken bij google.
Is allemaal ontzettend eng en alweer die akelige weken door zien te komen.
Ik probeer positief te blijven het is weer eens zover en daar ben ik al heel blij mee.

groet Nelke.

Hoi Nelke.

Nou succes in ieder geval hoor.
Houd je ons op de hoogte hoe het verder met je gaat, ook met het wel of niet bloeverdunners gaan gebruiken??
Wat je schrijft probeer positief te blijven en wat fijn dat je  nu weer zwanger bent!!
Ik hoop en duim dat ik je gauw volgen mag, en dan zak het ook zeker weer spannendn zijn.
Heb zelf 2 keer een mk gehad, maar gelukkig ook een gezonde zoon die 2 weken geleden 1 jaar is geworden.
Dat geeft in ieder geval wel afleiding.
Hoewel de kinderwens niet kleiner is dan voor onze zoon.

Een fijne en goede zwangerschap toegewenst Nelke!!
Gr. Ccor.

He Nelke,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Heb  zelf (nog) geen ervaring met bleodverdunners.
Krijg je die bloedverdunners trouwens  naar aanleiding van de uitslag van het chromosoomonderzoek of van ander bloedonderzoek?

Ik ben zelf momenteel op zoek naar een gyn die bloedverdunners wil voorschrijven aangezien ik 3 mk op een rij gehad heb (allen voor de 7 weken zwangerschap).
Bloedonderzoek heeft bij ons niets uitgewezen, uitslag chromosoomonderzoek krijgen we 27 aug pas. Heb het (naar aanleiding van positieve verhalen over het gebruik van een lage dosis aspirine tijdens de zwangerschap, zie ook mijn eigen topic) er met mijn gyn over gehad, maar die vind het onzin. Volgens hem helpt alles na meerdere mk, want de kans dat het nogmaals misgaat is volgens hem minimaal (dat zei hij na de 2e mk ook, en toch ging het de 3e keer weer mis) Maar goed, wij zijn dus op zoek naar een gyn die er wel aan wil meewerken. Mag ik vragen waar jij woont cq naar het ziekenhuis gaat? Wij wonen in Eindhoven en zitten bij gyn in het Catharinaziekenhuis.

Hoop dat bij jou nu alles goed blijft gaan. Hou je ons op de hoogte?

groetjes,
Dion

Hoi Dion,

Ik heb idd een gromosomen onderzoek gehad en die wees uit dat ik zwak positief was, dat houd in dat je bloedpropjes aanmaakt tijdens de zangerschap. Nou ben ik begonnen met slikken van sinassprils (kindersinaspril) en ik was gelijk zwanger. Nou moet ik iedere dag bloedverdunners spuiten van de gyn. Heb vanmorgen mijn eerste echo gehad en die zag er volgens de gyn goed uit. Maar afwachten ben nu pas 5 weken en 2 dagen zwanger dus nog erg vroeg. Moet de bloedverdunners wel blijven spuiten tot 6 weken na de zwangerschap.

Ik zou zeggen hamer er maar op bij de gyn,

Ik woon in swalmen, en ga in roermond naar het ziekenhuis groet Bianca.

Hee Bianca,

Ik heb ondertussen contact met het ziekenhuis in Veldhoven ivm gebruik van aspirine. Had gisteren een mail gestuurd naar het secretariaat van de afdeling gynaecologie met de vraag of zij bekend zijn met het gebruik van aspirine, hun gynaevologen er ervaring mee hebben en/of het willen voorschrijven.  Kreeg gistermiddag al een reactie terug van een gyn in dat ziekenhuis. Hij vraagt mijn dossier op en ik moet hem nu maandagochtend al bellen. Ben benieuwd naar wat hij te melden heeft. Hoop dat ik (indien mijn huidige gyn blijft weigeren het voor te schrijven) in Veldhoven wel terecht kan zodat we wellicht snel wel een wondertje mogen voldragen.

Hoe is het inmidddels met jou? Al een volgende echo gehad of nog niet?

groetjes Dion

Terug
Bovenaan