Bloedverdunners

Hi allemaal!

Iemand ervaring met het spuiten van fraxiparine? Als ik in mn buik prik gaat het voor alsnog goed (ben nu 22 weken), moet wel goed een huidplooi kunnen pakken. Wat wellicht snel niet meer kan, dus ben aan het afwisselen met mn boven benen, maar hier krijg ik na injectie flinke bulten op de plek van de injectie, ook blijven die plekken nadien dagen lang jeuken.

Ik ben een onwijze schijtbak voor naalden dus ik koel de plek van injecteren altijd voor de injectie, zodat ik er minder last van heb.

Iemand de gouden tip om afscheid te nemen van die bulten/jeuk?

Alvast bedankt?
 
Hoi! Ik heb ook eens fraxiparine moeten spuiten. In m'n bovenbenen, dat dan weer wel. Ik moest een huidplooi pakken en daarin spuiten. Dan voel je minder. En na afloop drukken op de gespoten plek. Dan valt de zwelling mee. Bij mij werkte dit in ieder geval. Iedereen reageert anders. Succes!
 
Hey!

Ja ik moet nu ook in mn bovenbeen spuiten, kan alleen moeilijk een goeie plooi pakken. Ik ga proberen er op te drukken na het spuiten. Ik merk wel dat als het snel in gespoten word, het minder pijn doet. Maakt dat nog verschil dat jij weet qua na pijn zeg maar?

Thanks!
 
Hoi!
Klopt, hoe sneller je gaat, hoe minder pijnlijk het is. Ik heb wel ervaren dat rustig aan, minder plekken veroorzaakt. Maar ik ben geen dokter en weet niet wat beter is..
Succes!
 
Ik ben overgestapt op Clexane, wereld van verschil, want heb nu geen jeuk en bultjes meer na het prikken en kan daardoor elke keer links en rechts afwisselen. Ben met 6 weken begonnen met prikken en nu 34 weken, vanaf 36 weken moet ik 2c per dag met lagere dosering prikken tot de bevalling en dan nog 6 weken normale dosering.
Als ik jou was zou ik met he arts overleggen of je alternatief middel mag gebruiken, want volgens mij heb je net als ik een allergische reactie.
 
Hi

Bedankt voor je reactie! Hmm dat is nog wat om in de gaten te houden ja. Ik heb alleen het rare dat als ik dus in mn been spuit het een soort van sja schijven/eieren zijn als of het een grote muggenbult is als het ware, en als ik het aanraak jeukt het een soort van, maar prik ik in mn buik, wat nog maar net aan kan dan heb ik het niet??‍♀️ ik probeer nu met alle tips het beste te doen om in mn benen te prikken. Want de buik gaat over een paar weekjes niet meer lukken ben ik bang
 
Een tip, wrijf nooit na op de plek waar je hebt geïnjecteerd (zoals je wel vaak ziet na een vaccinatie) gezien het een bloedverdunner is en blauwe plekken (harde schijven) kan veroorzaken. Mogelijk doe je dit niet maar als verpleegkundige heb ik dit wel vaak gezien, een soort automatisme van de mens.
 
Terug
Bovenaan