<p>Hoi Allemaal, tijd niet meer actief geweest en nu zwanger van mijn eerste kindje(14+5) nu is het zo dat ik rond 12+6 bloedverlies had, dit zat bij de urine en was donkerrood en soms helderrood. Natuurlijk heel erg geschrokken en gelukkig kon ik op de triage terecht. Er was niks aan aan de hand met het kindje en deze was lekker aan het bewegen, ze zeggen een voorliggende placenta( dus een placenta die laag in de baarmoeder ligt) en daar komen de bloedingen vandaan. Nu is het zo dat het na een aantal dagen gestopt was en ik kon eindelijk weer genieten. </p><p> </p><p>Nu ben ik 14+5 en gisteren weer bloedverlies gehad in de wc 's ochtends en ' s avonds ik draag een maansverbandje om het te meten en in 4 tot 9 uur tijd verlies ik niet veel tis vooral bloedverlies tijdens urineren (bruin/donkerrood en soms lichtroze bij afvegen ). Ik schrik elke keer erg en de gyn ziet verder geen noodzaak om langs te komen zolang ik geen krampen heb en de kleur niet veranderd of meer wordt.</p><p>Wie herkend dit ook? Ik merk dat ik iets minder kan genieten en om nou elke keer met een fetal doppler te luisteren is ook niet goed voor de baby. Graag hoor ik ervaringen over een laagliggende placenta en of dit herkenbaar is en/of er meerdere zijn die daardoor dagelijks of bijna de gehele zwangerschap bruin/rood bloedverlies had rond dit termijn en langer.</p>