bloedverlies 1e kwartaal en geen miskraam?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ben zwanger en had vrijdagochtend ineens wat bloedverlies. Het was een aardige veeg dus reden genoeg om in paniek te raken. Gelijk verloskundige gebeld en heb daarna direct een inwendige echo gehad. Ik dacht zelf 8 weken zwanger (volgens de berekening)  te zijn maar de arts zei dat het pas  5 a 6 weken is.
In ieder geval kon de arts het hartje zien en het zag er nu nog goed uit.

Ik ben als de dood voor een miskraam, bloedverlies hoort natuurlijk  niet.
Zijn er vrouwen die dit ook hebben meegemaakt maar wel een gezond kindje hebben gekregen?

Liefs Manoek

Hoi Manouk,

Ik heb in deze en vorige zwangerschap bloedverlies gehad....vorige keer is er een gezond kindje geboren....en dat hopen we ook deze keer weer.

Ik heb vleesbomen...en tijdens deze zwangerschap ook nog eens poliepen zo bleek uit onderzoek....en die veroorzaken bloedverlies......

Maar elke keer dat het bloedverlies er is schrik je weer hoor...vanaf de 13 weken mag je ineens in het ziekenhuis langskomen voor een echo.....ervoor doen ze dat vaak niet.....ze kunnen je toch nie helpen zeggen ze dan......

Maarja....elke zwangerschap is anders he,en dus ook de reden van bloedverlies kan iets heel anders zijn.

Sterkte ermee meid.

Groetjes Gea

Hallo,

Ik heb tot en met de 20 weken bloedverlies gehad. Elke keer weer was ik van de kaart. Ik kreeg hierdoor ongeveer elke 2 weken een echo en soms zelfs elke week. Ik ben nu 40 weken en 4 dagen zwanger en alles gaat tot nu toe goed. Ik hoop dat je niet zolang als mij bloedingen houd, maar weet dat het heel goed mogelijk is dat het goed gaat. Heel veel sterkte.

groeten pinklady  

hoi
ik heb ook bloed verlies gehad. in de eerste 13 weken dit kwam door een schaafwond aan de baarmoeder mond. het is tot nu toe weg gebleven en ben nu 28 weken zwanger.

hallo dames,

Het stelt me gerust om te horen dat er meer mensen zijn die hier last van hebben.

Gisteren had ik de hele dag geen bloedverlies en vanmorgen ineens weer wel...complete paniek weer natuurlijk! ik ga ook gelijk van het ergste uit maar als ik jullie hoor dan hoeft het helemaal niets te betekenen.

Kunnen jullie bijv iets meer aangeven over het verloop van het bloedverlies?
Was dat ook om de dag oid? of een keer in de maand?

liefs manoek

Beste Manoek,

Wat een vervelende start van je zwangerschap. Bloedverlies kan je heel angstig maken, zo weet ik uit ervaring. Ik heb het gedurende mijn hele zwangerschap gehad. Uiteindelijk leek het bij mij te gaan om een poliepje op de baarmoedermond. Maar of het alleen daar van kwam hebben ze nooit kunnen achterhalen. Meestal blijft de oorzaak onduidelijk. Ik stond wel onder controle van de gynaecoloog (om andere redenen). Hij maakte zich geen zorgen zolang het geen grote bloeding was en daarmee bedoelde hij: gelijk aan een heel maandverband. Maar ik belde toch iedere keer als het gebeurde, ook voor mijn eigen geruststelling (en dat moest ook hoor). Ik heb uiteindelijk een prachtige zoon gekregen.

Ik zou het dus wel altijd melden en laten controleren maar maak je niet gek!!

Succes,
Sterre (mv Ruben, 1 jaar)

hallo,

ik ben vandaag 19 weken zwanger en ik heb van af de positieve test tot en met de 18e week bloedingen gehad. ik bloedde al als ik een beetje hard gelopen had of na een boswandeling. later ging ik heel onverwachts bloeden.
in de 17e week ben ik doorgestuurd naar de gyneacoloog en daar bleek dat ik een poliep had op mijn baaa\rmoedermond en een placenta die voor de baarmoedermond ligt.
de poliep is verwijderd en nu heb ik sinds een week geen bloedverlies meer maar dit kan wel weer terugkomen door de placenta.

groetjes van diana

Hi dames,

Nou door jullie verhalen ben ik niet meer zo panisch.
ik heb zondag nog een klein beetje bloed gehad en nu is het weer helemaal weg. Heb me voorgenomen mezelf niet gek te maken....de natuur zal bepalen of dit kindje bij me blijft of niet.
Ik voel me in ieder geval nog op en top zwanger!

Veel dank voor jullie reacties!

Liefs Manoek

Terug
Bovenaan