Bloedverlies 2e helft

A

Anoniem

Guest
Heeft er iemand ervaring met bloedverlies in de tweede helft van de zwangerschap? Ik ben 29 weken zwanger en vond aan het einde van de ochtend wat bloed. Omdat ik verder (nog?) nergens last van heb en de baby nog goed voel, doet de vk niets. Ik moet rusten en het goed in de gaten houden en meteen belen als ik het niet vertrouw. Maar ik ben erg geschrokken en maak me toch wel zorgen. Iemand ervaring? Dank!

hoi hoi

ik had met 11 weken bloedverlies een kontact bloeding en met 18 weken ineens
zonder reden ik schrok me kapot ik heb wel een echo gehad maar de kleine deed het goed....
ik heb er toen 3 weken last van gehad en sins dien ook niet meer gehad.....gelukkig....
bij mij was het een adertje op de baarmoedermond die gesprongen was en dat gebeurd
wel vaker....
als je het echt niet vertrouwd zou ik de vk nog eens bellen....
ik weet niet of het bruin (oudbloed)of echt rood.....als het echt rood bloed is zou ik nog een keer bellen.......
succes
mandy
29w en 4d

Hoi Peavey,

Je schrikt je helemaal rot, ik voel met je mee. Heb tot nu toe drie keer een bloeding gehad. Eentje rond de 10 weken, was toen donkerbruin en waarschijnlijk innestelingsbloed. Eentje rond de 20 weken en eentje rond de 25 weken, deze laatste 2 waren helder rood. De verloskundige heeft me na de laatste bloeding naar het ziekenhuis gestuurd voor een medische echo. Gelukkig bleek met het kindje alles goed, zo ook met het vruchtwater en de moederkoek. Waar de bloeding dan toch vandaan komt weten ze niet. Ze hebben een uitstrijkje gemaakt en wat extra slijm weggenomen om te kijken of er een infectie zit. Tja, op die uitslag moet ik dus nog even wachten, maar vooralsnog doet onze kleine het prima.

Sterkte en vooral de verloskundige bellen wanneer je het niet vertrouwd. Ik heb op mijn duvel gekregen omdat ik eerst twee dagen wachtte. Je mag ze echt bellen.

Roebertha

Beste Mandy en Roebertha,

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Heb vandaag inderdaad weer de vk gebeld en mocht naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje van de baby. Die maakt het prima, dus ben weer naar huis gestuurd, zonder aanwijsbare oorzaak, dat wel. Mogelijk is er ergens een adertje geknapt. Roebertha, ik duim voor een goede uitslag in jouw geval!

hoi peavy, ik heb net op het andere zelfde bericht van jou gereageerd, hahaha.

maar dan toch nog even de vraag: hebben ze ook een echo gemaakt van je placenta????? want natuurlijk is er met je kindje alles goed, maar lees mn andere berichtje maar even!

ik hoop dat het inderdaad meevalt!

groetjes mm, 27+3

Terug
Bovenaan