Ik heb zowel bij mijn zoontje als in mijn huidige zwangerschap (nu 23 weken en voel hem/haar flink trappelen nu) ook bloedverlies gehad in het begin. Bij deze zwangerschap was het voor mij duidelijk te koppelen aan dat ik last had van het bloedverlies na seks, inwendige echos, en een paar keer bij heftige overgeef sessies, waarbij het ook meteen voelde of er iets ging lopen op dat moment zegmaar. Bleek ook uit de baarmoedermond te komen. Misschien kan jij het ook koppelen aan dingen die gebeuren vlak voor het bloedverlies optreedt? (Seks, moeizame ontlasting, flink overgeven bijvoorbeeld.) Bij de zwangerschap van mijn zoontje kon ik het niet zo duidelijk koppelen aan iets wat er gebeurde, maar ook qua hoeveelheden viel het wel mee (behalve dat het een keer echt langs mijn benen naar beneden stroomde omdat het meteen door mijn ondergoed heenlekte, alsof er een ballonnetje vol bloed geknapt was, maar zelfs toen ging het dus nog gewoon goed).
Helaas zijn dat niet mijn enige twee zwangerschappen geweest, het is ook een aantal keer misgegaan, waaronder ook een keer nadat ik aanvankelijk telkens kleine beetjes bloedverlies had zonder buikpijn. Hoe dan ook kan de verloskundige waarschijnlijk weinig voor je doen nu, het is nog erg vroeg voor een echo, te vroeg voor een kloppend hartje en lastig te meten qua formaat of het wel goed groeit en dergelijke. Heb je wel een echo gepland staan binnenkort?
Ik duim voor je dat het allemaal goed mag gaan, zulk bloedverlies kan je zo onzeker maken! Heel veel sterkte daarmee.