Bloedverlies 9 weken zwanger

<p>Lieve meiden,</p><p>Wat goede adviezen of tips zijn van harte welkom. Vanaf de prille zwangerschap hebben wij wat hobbels op de weg gehad. Vermoeden buitenbaarmoederlijke zwangerschap, pijnlijke cyste..</p><p>Momenteel ben ik 9 weken zwanger en gisteren verloor ik wat rood/bruin bloed en wat slijm(proppen)/stolsels? Vandaag lijkt het iets minder maar gestopt is het niet. Nu heb ik eergisteren bij de gyn een inwendige echo gehad en het hartje zien en horen kloppen. Hoe waarschijnlijk is het dat 1,5 dag na een inwendige echo nog een dergelijke bloeding voorkomt en gaat dit gepaard met stolsels? Ik heb verder geen kramp of iets dergelijks.</p><p>ik begrijp dat het alle kanten op kan gaan en ik heb contact gelegd met mijn verloskundige maar zij adviseren om af te wachten want als het misgaat kunnen zij er toch niets aan doen..Maar ondertussen word ik met de minuut onzekerder. Iemand ook zoiets meegemaakt en zouden jullie aandringen op een echo om de ongerustheid weg te nemen?</p><p>alvast bedankt! </p>

Ik heb in het begin ook bloedverlies gehad, maar niet met andere complicaties zoals jij. Naar zeg! 
Ik zou absoluut bellen om te vragen of je nog een keer langs mag komen, stress is ook niet goed voor je en het is eigenlijk een kleine moeite om even te kijken hoe het gaat om jou gerust te stellen. Sowieso is het goed om te overleggen wanneer er iets veranderd is. Hopelijk geven ze er gehoor aan!
Het kan inderdaad alle kanten op gaan, heel veel sterkte met afwachten. In ieder geval goed nieuws dat je een hartje hebt gezien!

Het kan 2 kanten uit gaan, zelf heb ik bij mn zwangerschap ook gebloed tot week 7 en inmiddels een gezonde dochter van 5 weken oud. Hoeft dus niet perse wat te betekenen. Baarmoedermond is ook extra doorbloed tijdens zwangerschap, t zou kunnen dat er een bloedvaatje geknapt is, dat zie je vaker maar ik zou vragen of je niet langs mag komen voor een echo, dan weet je het zeker. 

Ik zou gewoon vragen om een echo.

Ik heb ervaring met beide kanten. Maar met mijn zoontje, rond de 11 weken zware bloeding gehad en hij is morgen een maand. 

OH ik kan mij zo goed voorstellen dat dit echt een hele spannende tijd is..... Inderdaad alleen wat rood/ bruin bloedverlies hoeft niet direct te zeggen dat het mis is. Bloedverlies betekent in 50% gevallen een miskraam, maar bij 50% dus ook niet. Vervelend is wel dat er dus ook stolsels mee zijn gekomen, dat maakt het wel iets spannender..En hoe graag ik je helemaal gerust wil stellen, helaas zegt een kloppend hartje ook niet zoveel indien het toch een dreigende miskraam is. Hartje klopt met 6 weken, maar lichaam kan bepalen er toch van af te zien later in het stadium. 
Ik heb een miskraam gehad gelukkig nog vroeg. En ook bij mij zei zowel de huisarts als de verloskundige wacht even af, vaak komt het vanzelf op gang indien het gebeurt. En in mijn geval was dit ook zo helaas. Nogmaals, bij 50% van de gevallen gebeurt dit niet, en zoals je leest hebben meerdere meiden bloedverlies en toch een goede zwangerschap gehad met een gezonde baby op de wereld nu!
En het is jouw lijf, jouw baby, jouw gezondheid. En ik vind dat je groot gelijk hebt om gewoon weer te vragen voor een echo. De reden waarom een verloskundige vaak aangeeft toch even geduld te hebben is het feit dat je morgen kan komen en nog een kloppend hartje ziet, maar dat het toch nog misgaat volgende week..... Dus dan ben je morgen gerustgesteld en dan kan je alsnog een harde klap krijgen. Maar je hebt zeker al wat hobbels gehad, dus is echt niet vreemd dit gewoon te vragen, lees eisen, bij de verloskundige. Daar zijn ze voor. Plus, je bent ervoor verzekerd. Het heeft een medische reden. Desnoods ga je volgende week gewoon weer..... Ik mocht gezien mijn eerdere miskraam bij een volgende zwangerschap vanaf 6 weken iedere 2 weken komen voor controle omdat ze goed begrijpen hoe spannend het is. 
Heel veel sterkte en ik hoop ten zeerste dat je spoedig door die eerste 3 maanden komt en dadelijk een fijne termijnecho kunt maken. 

Hoi, 
Ik heb niet helemaal in dezelfde situatie gezeten, maar tot en met 14 weken enkele maken vers bloedverlies gehad, één keer met vers stolsel en de gehele 14 weken bruin bloedverlies met kleine stolseltjes. De ene dag meer bruin dan de andere en maar een enkele dag bijna normale afscheiding. 
Ik heb wel 3 spoedecho's gehad vanwege het bloedverlies. Zelfs 1 de dag na een gewone echo. Voelde me echt lastig, maar de verloskundigen hebben me nooit dat gevoel gegeven. 
Ik had een cyste in/ naast de placenta (werd nooit duidelijk waar hij nou precies zat), waarvan door een echoscopiste in het UMC werd gezegd dat het een vanishing twin was. Tja wat het nu echt was? Het bloedverlies kon daarvan komen, maar op de echo zagen ze nooit echt wat raars, dus waar het echt vandaan kwam???? Verloskundige zei dat ze zo'n casus als mij enkele keren per jaar tegenkomen.... Dat wil je eigenlijk ook niet horen... 
Ik snap je stress helemaal, je wil iedere minuut je onderbroek controleren, een dag na de echo ben je alweer op van de stress. Ik zou ook de verloskundige bellen en je ongerustheid uitleggen. 
Ik ben nu 20 weken zwanger, maak me nog iedere dag druk om elke scheet, maar heb sinds 15 weken zwanger geen bloedverlies meer gehad. De cyste was met de pretecho met 15,5 week niet meer te vinden. 

Sterkte!!!

Terug
Bovenaan