Bloedverlies bij 6 weken zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben zwanger van mijn tweede kindje. Ik ben 6 weken en heb sinds vanmorgen bloedverlies. Bij het afvegen en er zit ook wat bloed in mijn maandverband.
Heb de vk gebeld en zij zegt dat het niet zo hoeft te zijn dat het een miskraam wordt omdat bloedverlies in het begin van de zwangerschap vaak voor komt.
Maar ik ben nu zo bang dat het mis gaat! Ik heb 30 oktober pas de eerste controle bij de vk en zou twee weken daarna een eerste echo krijgen.
Wie heeft ook bloedverlies vroeg in de zwangerschap? Ik ben zo bang.

Groetjes Mamatassie

hoi!

Ik herken je situatie helemaal, echt stressie...
2 jaar geleden was ik 7 weken zwanger toen ik bloedverlies kreeg. In het begin niet super veel, maar helaas toch een miskraam geworden... Een jaar later was ik weer zwanger, ook toen weer bloedverlies. Gelukkig is het bloeden opgehouden na een aantal weken en mijn zoontje ligt nu lekker te slapen in zijn bedje, hij is nu 4 maanden..
Dus het kan twee kanten opgaan, ik heb beide kanten meegemaakt. Afwachten is het enige wat je kunt doen helaas. Ik hoop voor je dat het goed zal gaan!

Sterkte ermee!

groetjes, Natascha

Hoi,
Tja, das schrikken inderdaad, ik hoop dat het inmiddels weggetrokken is. Bloedverlies komt inderdaad vaker voor in het begin en het schijnt zo te zijn dat het 50/50 is welke kant het opgaat. Ik heb bij mijn 2e zwangerschap ook aan het einde van de 5e week bloedverlies gehad dit ging over in een miskraam helaas. Hier had ik ook echt duidelijke krampen bij (soort ongi). Ik werd gelijk weer zwanger en had nu rond de 6 weken weer bloedverlies (maar nu zonder krampen), ik gelijk weer bang natuurlijk, gelukkig ging dit goed en ben ik nu 22 weken zwanger. tis alleen bij die ene dag gebleven.
Achteraf heb ik iets te zwaars getild en kan er zomaar een bloedvatje gesprongen zijn (volgens de VK). Je kunt ook van vrijen bloedverlies krijgen, je baarmoedermond is gewoon heel erg goed doorbloed.
Ik hoop dus dat het goed met je gaat, laat je nog iets weten.
Groetjes Amber

Hai,

Ik had er toen nog geen last van,kreeg het ineens met 14 weken maar dat kwam door gemeenschap,ben toen naar het ziekenhuis gegaan op eigen initatief en heb toen een echo gehad maar alles was goed.Mocht het echt erg worden zou ik dit in jou geval ook doen.Ik denk alleen dat het innesteling is echte bloedverlies gaat samen met meestal heftige krampen.

liefs, Nice

Hoi,

Ik heb donderdag weer de vk gebeld omdat ik nog steeds bloedverlies had en ik ook menstruatieachtige krampen had. Maar ik moet nog steeds afwachten. Het kan volgens de vk nog steeds alle twee de kanten op. Volgens haar kunnen die krampen ook een teken zijn dat de baarmoeder groeit. Ik heb nu nog steeds bloedverlies. Al ruim drie dagen dus. Het wordt niet minder maar ook niet erger. Maandag moet ik weer de vk bellen om te laten weten hoe het gaat. Ik heb ook nog steeds last van krampen. En ik wordt gek van de onzekerheid! Mijn gevoel zegt dat het niet goed is, maar ik weet het niet zeker. Ik hoop dat de vk maandag meer kan zeggen of dat ik onderzocht kan worden of dat er een echo gemaakt kan worden ofzo. Dan krijg ik misschien meer zekerheid en weet ik waar ik aan toe ben.

Groetjes Mamatassie

Hey mamatassie,

Ik kan me heel goed voorstellen hoe verschrikkelijk die onzekerheid is!

Ik ben zelf ruim 5 weken zwanger en heb sinds donderdag last van bruinige afscheiding en ook krampen onder in mijn buik! Vandaag heb ik nog geen last, maar ik word echt gek van dat heen en weer geslinger tussen hoop en wanhoop!

Ik ga maandag ook de verloskundige bellen, en ik hoop maar dat die wat kan betekenen, maar volgens mij kunnen ze nu nog niet veel doen....

Voor jou ook sterkte met afwachten!

Hoi

Ik had in het begin ook bloedverlies gehad, de eerste keer duurde dat 4 dagen, leek op een lichte ongesteldheid, had daar bij ook wel krampen. (ik wist toen nog niet dat ik zwanger was. ± 4 wken daarna werd ik niet ongesteld en heb na een paar dagen overtijd te zijn een test gedaan en die was positief. In dezelfde week heb ik op een dag aardig wat bloedverlies gehad en ook buikkrampen. Nu ben ik inmiddels bijna 26 weken zwanger en alles gaat goed.
Het kan dus alle kanten opgaan.

Groetjes Saskia

hoi,

Kan me voorstellen dat je ontzettend onzeker bent,
Ik ben nu bijna 8 weken zwanger van een tweeling trouwens
en heb met 6 weken ook een boeding gehad, wat ongeveer 7 dagen heeft geduurd het was maar een heel klein beetje,maar op de echo was echt niets aan de hand probeer je niet veel zorgen te maken, het gaat ook heel vaak goed, vriendin van mij ook bloeding gehad nu een gezong kindje gekregen..
heb je trouwens al zwangerschapsklachten??
zolang die aanhouden zit het ook goed.
Mocht het toch fout gaan, sterkte.. zal voor je duimen.

gr joan

Terug
Bovenaan