bloedverlies en buikpijn

A

Anoniem

Guest
Vraagje.. in de hoop dat iemand me iets gerust kan stellen.

Ik heb helder rood bloedverlies gehad. Dit was nadat ik (harde)
ontlasting had gehad, maar het kwam duidelijk niet van die kant. Na de
volgende toiletbezoeken had ik wat bruinig slijm.   Nu heb ik ook
al een tijd steeds "buikpijn" rugpijn.. een beetje een soort
menstruatiepijn. Het zeurt en trekt in mijn benen. Ik begin me ook af
te vragen of het echt uit mijn buik komt of misschien toch uit mijn rug
of bekken. Op advies van de vk is er een echo gemaakt en die zag er
goed uit. Kindje was goed qua formaat en het hartje klopte. Ondanks dat
het niet meer bloedt hou ik die zeurende pijn. En deze had ik weken
daarvoor ook al. Ik ben nu ongeveer 10,5 weken zwanger. Volgens de vk
lijkt het allemaal goed te gaan, maar dit schijnt nooit met zekerheid
te zeggen te zijn. Is er iemand die dit ook gehad heeft? of die pijn
herkent? De pijn lijkt erger te zijn als ik zit, of lang in een houding
sta. Als ik ga liggen met iets warms op mijn buik of rug, trekt de pijn
weg. Ik heb nooit eerder een mk gehad. Volgens de vk is bloedverlies
bij een 2e zwangerschap meer voorkomend dan bij een 1e. Bij mij is dit
inderdaad de 2e.   Wat vinden jullie?

Hoi,

Ik heb met 7 weken ook helderrood bloed verloren. Toen ik naar de wc ging moest ik 3 keer afvegen voordat het niet meer op het papier zat. Die dag heb ik een maandverbandje gedragen en ook hier zat nog bloed in.

Ik kon een week later een echo laten maken (rond 7 weken zit je op de grens van wel of geen hartactiviteit). Het hartje klopte maar ik kon niet genieten hoor. Pas toen ik  met 12 weken zag dat alles goed was kon die knop om.

Het komt veel vaker voor en zegt echt niet alles. Helaas zul je toch nog gewoon even vol moeten houden en moeten afwachten. Maar als het er goed uitziet is dat op zich wel een goed teken.

Syl

hoi

Het is altijd vervelend wanneer je vloeit, want inderdaad dit associeer je toch vaak met een mk. Ik heb bij beide zwangerschappen gevloeid en heb een gezonde zoon van 15 mnd en ben nu 21+4 zwanger van weer een manneke.
Als je vk zegt dat het er goed uit ziet zal dit ook zo zijn, maar dan nog... en dat weet je zelf ook wel. Toch moet je proberen vertrouwen te hebben...al zal dit erg moeilijk zijn!
Ik hoop dat de eerste rotweken voorbij vliegen en dat je dan kan genieten.
veel sterkte

liefs Clau

Hoi,

Ik heb met 7 weken ook helderrood bloed verloren. Toen ik naar de wc ging moest ik 3 keer afvegen voordat het niet meer op het papier zat. Die dag heb ik een maandverbandje gedragen en ook hier zat nog bloed in.

Ik kon een week later een echo laten maken (rond 7 weken zit je op de grens van wel of geen hartactiviteit). Het hartje klopte maar ik kon niet genieten hoor. Pas toen ik  met 12 weken zag dat alles goed was kon die knop om.

Het komt veel vaker voor en zegt echt niet alles. Helaas zul je toch nog gewoon even vol moeten houden en moeten afwachten. Maar als het er goed uitziet is dat op zich wel een goed teken.

Syl

Terug
Bovenaan