bloedverlies en ik vind vage reactie gyn, wat denken jullie

Hallo allemaal,

volgens de testen vorige week ben ik zwanger, vandaag zou dat precies 5 weken zijn.

vrijdag heb ik best wat krampen gehad in mijn buik en  heb ik zaterdag een donkerbruine slijmprop (sorry voor details) verloren. HA-post gebeld en die zeiden dat het innesteling kon zijn, maar ook een MK kan betekenen, dus afwachten en vandaag gyn bellen.

zondag helder bloedverlies met stolsels, net als een ongi, maar geen achterblijfsel op maandverband, alleen bij plassen en afvegen. dus veel minder dan ongi.

Nu zegt gyn, afwachten en gewoon weer 3e dag clomid nemen. en afspraak voor 5 juli laten staan voor controle.

Wat moet ik hier nu mee???? als ik nog zwanger ben mag je toch geen clomid slikken? en ben niet echt heftig ongi ofzo dus wat is dan 1e dag cyclus? was ff zo overrompeld dat ik het niet meer weet, misschien weten jullie iets???

liefs
Sylvia

Hoi Sylvia,

Wat vervelend allemaal dat je bloed verliest en zo.

Ikzelf heb in het begin van mijn zwangerschap ook heftige bloedingen gehad. Ik ben na een miskraam meteen weer zwanger geworden dus dat maakte het allemaal nog heftiger. Mijn bloedingen waren zo heftig dat het er met straaltjes tegelijk uitliep. Ik dacht ook elke keer dat het mis was maar toch is ons kleintje mooi blijven zitten (ben nu een dikke 33 weken op weg). Uiteindelijk hebben ze nooit echt vast kunnen stellen waar die bloedingen vandaan kwamen. 1 Gynaecoloog dacht dat er bij mij een bloedvat in mijn baarmoeder was geknapt. Dat bloed komt dan in de baarmoeder, stolt daar en komt er dan uit (want ja, ik had ook stolsels). Door het oprekken van de baarmoeder, sprong dat vaatje dan elke keer weer open. Bij mij is bloeden na de 11e week gestopt.

Bloed tijdens de zwangerschap is nooit goed maar het hoeft dus niet altijd te zeggen dat je een miskraam hebt. Ik had namelijk ook geen krampen wat volgens de gynaecoloog wel een goed teken was. Voor de  6/7 weken zeggen ze wel vaker dat je moet afwachten omdat ze dan op de echo nog niet veel kunnen zien. Vanaf de 6 weken komt er een hartactie bij het vruchtje en dan kunnen ze al beter vaststellen of het er goed uitziet of niet.

Ik weet hoe moeilijk het is om af te wachten maar soms is het niet anders. Voor wat betreft de Clomid, daar kan ik niet over meepraten want daar heb ik geen ervaring mee.
Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt. Probeer wel een beetje rust in te bouwen. Dat is beter voor jezelf. Het kan een miskraam niet voorkomen maar als je wat rustiger bent, kun je misschien wel wat beter met de spanningen omgaan.

Heel veel succes en laat je weten hoe het is afgelopen?

Groetjes,
Maike

quote: syllie2779 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-06-2007 10:54:46'));

Hallo allemaal,

volgens de testen vorige week ben ik zwanger, vandaag zou dat precies 5 weken zijn.

vrijdag heb ik best wat krampen gehad in mijn buik en  heb ik zaterdag een donkerbruine slijmprop (sorry voor details) verloren. HA-post gebeld en die zeiden dat het innesteling kon zijn, maar ook een MK kan betekenen, dus afwachten en vandaag gyn bellen.

zondag helder bloedverlies met stolsels, net als een ongi, maar geen achterblijfsel op maandverband, alleen bij plassen en afvegen. dus veel minder dan ongi.

Nu zegt gyn, afwachten en gewoon weer 3e dag clomid nemen. en afspraak voor 5 juli laten staan voor controle.

Wat moet ik hier nu mee???? als ik nog zwanger ben mag je toch geen clomid slikken? en ben niet echt heftig ongi ofzo dus wat is dan 1e dag cyclus? was ff zo overrompeld dat ik het niet meer weet, misschien weten jullie iets???

liefs
Sylvia

Hoi Sylvia,

Wat vervelend meid! Ik heb zelf  2 maanden geleden een mk gehad, bij mij begon het met een beetje bruinig bloedverlies wat op t wcpapiertje achterbleef. Dit heeft een paar dagen geduurd, daarna werd het rood. En een week later kwam er echt heel veel bloed uit, veel meer dan een normale ongi.

Ik was toen 7 weken zwanger. De verloskundige zei tegen mij ook dat ik maar af moest wachten, zo vroeg in de zwangerschap kun je er niks aan doen, hoe klote (sorry) dat ook is. Ik had toen al een afspraak staan voor een echo, die moest ik toen ook door laten gaan en toen het zover was zagen ze geen vruchtje meer zitten.

Maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn, kijk naar het verhaal van Maikje.

Met Clomid heb ik ook geen ervaring, dus je vraag daarover kan ik ook niet beantwoorden.

Ik wens je heel veel succes!

Liefs Marije

Terug
Bovenaan