bloedverlies en toch zwanger?

zojuist heb ik een test gedaan en deze wees positief uit (jippie). vandaag zou ook de dag zijn dat ik ongesteld moest worden.
echter vorige week heb ik wat bloedverlies gehad. eerst donkerbruin en later ook wat helder rood/roze bloed. Niet zoveel als bij menstruatie maar ik had toch wel een maandverband nodig. Heeft iemand hier ervaring mee. Ik hoop zo dat het deze keer goed gaat...

Hoi,

Dat bloedverlies hoeft helemaal niks te betekenen. Nu je zwanger bent is je doorbloeding anders, je aders zijn kwetsbaarder en daardoor kun je bloedverliezen. Ik heb het ook gehad bij allebei mijn zwangerschappen. Bij de 1e met 7 weken en bij deze zwangerschap tussen de 7 en de 11 weken en het heeft niets ernstigs te betekenen gehad. Als het aanhoudt en je vertrouwt het toch niet moet je gewoon je verloskundige even bellen.

Groetjes van Corina
21+6weken zwanger van de 2e

hey daaro,

Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat ik nog gewoon ongesteld ben geworden terwijl ik wel zwanger was, de testen zeiden toen  zelfs dat ik niet zwanger was. De maand erna teste ik wel zwanger en pas bij de 8 weken termijn echo bleek dat ik al 12 weken zwanger was.
Maak je dus geen zorgen je lichaam is zo gewend elke maand bloed te verliezen, bij sommige vrouwen gaat dit nog een paar maanden door terwijl ze wel zwanger zijn.
vertrouw er op dat het goed gaat en geniet er van
groetjes Puk

Hoi Lilo en de anderen,

ook ik weet sinds gisteravond dat ik zwanger ben (HOERA!), na een miskraam in januari (met 7,5 wkn). Ik moest gisteren ongesteld worden, maar omdat ik ook vorige week een paar dagen wat bloedverlies heb gehad, terwijl mijn cyclus heel regelmatig is (28-29 dgn), had ik al iets daarover opgezocht. Het zou heel goed de innestelingsbloeding geweest kunnen zijn, zeker als het niet zo lang en zo veel is als bij een gewone menstruatie.
Bovendien voelde ik gewoon aan m'n lijf dat ik wel weer eens zwanger zou kunnen zijn; zeer gevoelige borsten en tepels, veel trek in eten en een soort 'onrustig' gevoel. Dit herkende ik van de weken dat ik eerder dit jaar zwanger was. En ja hoor, de test bevestigde mijn vermoedens!
Nu dus 4 wkn en 1 dag zwanger. Het wordt ons eerste kindje. Het voelt nog wel onwerkelijk. Hoe is dat bij jullie?

Groetjes, Kuku

allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap! In maart heb ik een miskraam gehad met een curretage dus voor ons ook weer heel spannend. Ik voelde me inderdaad ook anders maar wilde eerst niet eens een zwangerschapstest doen omdat ik dacht dat ik ongesteld   geworden was. Gelukkig dat ik het toch maar gedaan heb.... weliswaar een lichtroze streepje maar hopelijk morgen een duidelijker streepje.

Innestelingsbloedingen komen ook voor rond de dag dat je ongesteld moet worden. Een positieve test betekent dat je zwanger bent. Wat je nu omschrijft klinkt niet direct als iets om je ongerust over te maken. Garanties heb je helaas nooit, maar ik zou me voor alsnog zeker geen zorgen maken.

Bij mijn eerste  heb ik bijna de hele zwangerschap door lang bloedverlies en gekleurde afscheiding gehad. Zelfs een flinke bloeding met 22 weken waarvoor ik direct naar het ziekenhuis moest. Er was niets aan de hand en ik heb een prachtige dochter!

Deze zwangerschap heb ik wel wat bloedverlies gehad tijdens innesteling e.d. (dus de periode waar jij nu in zit), maar daarna niet meer.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan