bloedverlies en week teruggezet, ervaringen?

<p>Hallo, </p><p>Op het moment toen ik overtijd was heb ik een test gedaan. Deze was negatief. Pas na een dikke week had ik een positieve test in mijn handen. Super blij mee. Tot opeens een paar dagen erna had ik bloedverlies. Iedere dag is het nu een klein beetje. Meestal beetje roze afscheiding. Ben daarna bij de vk geweest. Met een inwendige echo was er een mooi vruchtje te zien van 5 weken. Zelf dacht ik 6 weken te zijn. nou moet ik wachten tot de 15e om te kijken of het vruchtje gegroeid is. Of dat het met 5 week gestopt is met groeien. ivm dat ik ook bloedverlies heb. Ben erg onzeker hier nu over en weet totaal niet meer wat ik zou kunnen verwachten. Iemand die zelfde soort ervaring heeft?</p><p>Groetjes </p>

De 15de stond eerst gepland. En toen door mijn ongerustheid ben ik afgelopen vrijdag geweest. Ze wou de 15de zo laten staan omdat als het groeit dat je dat verschil dan heel goed moet kunnen zien.. maar wel nog zolang die onzekerheid.. 

Omdat je pas een week later een positieve test had zou het natuurlijk kunnen zijn dat je een week korter zwanger bent. Over het teruggezet zijn zou ik mij dus niet zoveel zorgen maken. Wb het bloedverlies: dit komt heel vaak voor in het begin van de zwangerschap. Is het heftig bloedverlies? Of enkel een beetje "afscheiding"? Het is logisch dat je moet wachten tot de 15e, een xtra echo eerder deze week zal niet veel van je onzekerheid wegnemen. Ik snap dat het erg vervelend is, eerste trimester is echt een ramp qua onzekerheid! En al helemaal met zulke klachten. 
Ik heb in het begin van de zwangerschap geen bloedverlies gehad, maar ben wel teruggezet. Dat maakte mij ook erg onzeker omdat ik precies wist wanneer de bevruchting moet hebben plaatsgevonden. Soms blijft een bevruchte eicel iets langer hangen voordat hij zich innestelt en gaan ontwikkelen is mij toen verteld. 

Ja ik dacht het dus ook zeker te weten maar dat zou inderdaad ook omdat de test later pas positief was kunnen kloppen. Het bloed verlies was 1 dag een drup in de onderbroek en de rest van de dagen roze afscheiding. 
In combinatie met alles maakt het me zo onzeker. Ik begrijp dat ik moet wachten maar het voelt zo moeilijk. Tot nu toe is het bloeden gelukkig niet erger geworden. En voel geen heftige krampen. 

Dan zou ik mij daar aan vast proberen te houden! Probeer een beetje afleiding te zoeken (ik weet dat het onwijs lastig is). Ik dacht ook echt dat ik die 12 weken niet door zou komen, iedere dag die onzekerheid. Nu denk ik (35 wkn): "ooooh het was zo voorbij". 

Terug
Bovenaan